آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
صنعت و معدن
۳

با گذشت 50روز از مرحله نخست آزادسازی اعلام شد

کاهش قیمت سیمان از نصف هم گذشت

گروه صنعت و معدن-صابر در نژاد: با خروج سیمان از سبد حمایتی دولت طی ماه های اخیر، قیمت سیمان با کاهش 55درصدی روبه رو شده است.

رییس انجمن صنفی سیمان کشور در گفت وگو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: متوسط قیمت سیمان پیش از خروج از سبد حمایتی دولت به طور متوسط 125هزار تومان بود این در حالی است که قیمت سیمان در شهرهای بزرگی چون، تهران، گیلان، مازندران و خراسان به 150هزار تومان هم می رسید. اما با خروج این محصول از چتر حمایتی دولت، این رقم به طور میانگین 75هزار تومان در هر تن رسیده است.

محمد پورخلیل، تاثیر مثبت بار روانی حاصل از خروج سیمان از سبد حمایتی دولت و افزایش عرضه در برابر تقاضا را از جمله دلایل این کاهش قیمت عنوان کرد و افزود: افتتاح چندین واحد تولیدی سیمان در روزهای اخیر، هر یک با ظرفیت یک میلیون تن در سال، کمک شایانی به افزایش ظرفیت تولیدی کشور و کاهش قیمت این محصول کرده است.آغاز به کار پروژه های سیمان شهرکرد، اردستان، لار، سبزوار در روزهای اخیر و درنهایت افتتاح واحد ساروج اصفهان در صبح روز گذشته از آن جمله اند.وی در پایان اظهار داشت: پس از خروج سیمان از چتر حمایتی دولت در تاریخ 12تیر ماه سال جاری تولید سیمان کشور فقط در تیر ماه به 4میلیون و 250هزار تن رسید. در حالی که میزان تولید این محصول در خرداد ماه تنها 3میلیون و 650هزار تن بود.