آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
مسکن و عمران
۷

رکود بازار مسکن سبب شکسته شدن جزئی قیمت ها شد

به اعتقاد یک کارشناس مسکن، رکود در بازار مسکن سبب شکسته شدن جزئی قیمت ها شده است و اگر مکانیزم درستی در این زمینه اتخاذ نشود باز هم به سمت افزایش قیمت مسکن می رویم.

محمدعلی پورشیرازی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: وقتی سیاست های صحیحی در بازار مسکن وجود ندارد و عرضه نیز افزایش نیافته است، چگونه می توان انتظار داشت کاهش قیمت خانه ادامه داشته باشد و به سمت ارزانی خانه برویم.

وی افزود: اگر مسوولان به این مساله توجه نکنند در یک مدت کوتاه نه تنها روند کاهش قیمت ها متوقف می شود؛ بلکه گرانی خانه نیز در ماه های آینده باز هم خود را نشان می دهد؛ چراکه در همین مدت مصالح ساختمانی چند برابر گران شده اند که نه تنها راهکاری برای مهار قیمت ها اتخاذ شده بلکه با سیاستی هایی مقطعی که در این عرصه اتخاذ می شود به آن دامن زده می شود.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: متاسفانه هجوم بی رویه سرمایه به این بخش و تصمیم گیری های بی ثمر و مقطعی بازار مسکن را با آشفتگی مواجه کرده است و نمی توان انتظار داشت در کوتاه مدت مشکل بخش مسکن را رفع کرد. از طرفی تولید افزایش نیافته است که در برابر حجم بالای تقاضاها جوابگو باشد.

پورشیرازی در پایان خاطرنشان کرد: برخی سیاست ها در بخش مسکن امروز این بخش را با پیچیدگی مواجه کرده است که اگر چاره ای جدی در عمل برایش اندیشیده نشود و باز هم بخواهیم با همان راه حل های مقطعی به داد بازار مسکن برسیم نمی توان به آینده این بازار امیدوار بود.