آرشیو پنجشنبه ۳۱ امرداد ۱۳۸۷، شماره ۱۵۹۸
بورس کالا
۱۵

تکمیل معدن بوتسوانای آفریکن کاپر به تعویق افتاد

شرکت اکتشاف و توسعه آفریکن کاپر روز جمعه گفت که راه اندازی کارخانه فرآوری این شرکت در معدن روباز موانا در بوتسوانا به تعویق افتاد و ممکن است در فصل چهارم سال 2008 تولید بازرگانی آن آغاز شود.

این کارخانه ابتدا انتظار می رفت که در فصل دوم سال جاری تولید خود را آغاز کند. شرکت آفریکن کاپر همزمان با انتشار نتایج سه ماه منتهی به ژوئن 2008 خود گفت: «علت این تعویق، تاخیرات در تحویل قطعات و نقص های غیرمنتظره تجهیزات سنگ شکن اولیه، تاخیرات در عرضه مواد مورد نیاز برای ساخت و... بوده است.»

راه اندازی گرم سنگ شکن و آسیاب تکمیل شده است و تولید نخستین کنسانتره در پایان جولای صورت گرفت. حمل کنسانتره باید مطابق با برنامه زمان بندی در پایان اوت صورت پذیرد. این شرکت از زیان خالص 59/1میلیون پوندی خود در فصل دوم سال جاری خبر داد. این در حالی ست که شرکت مزبور در دوره مشابه در سال 2007 از سود خالصی معادل 49761پوند برخوردار شده بود. آفریکن کاپر علت این زیان را پایین آمدن بهره دریافتنی بانکی، افزایش هزینه های شرکتی و اداری بوتسوانا، افزایش نرخ های حرفه ای و بهره و نرخ های مربوطه در رابطه با اسناد بانکی بوتسوانا ذکر کرد.

آفریکن کاپر افزود که رشد وسیع هزینه های صنعت مس و تاخیرها در راه اندازی منجر به رشد هزینه های ساخت و به عملیات رساندن معدن موانا شده است.