آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

تعزیه ای شده این طنز اصلاحات

طنزنویس روزنامه زنجیره ای اعتمادملی می گوید مقاله اش در دعوت از خاتمی برای نامزدی را هیچ یک از روزنامه های اصلاح طلب چاپ نکرده اند.

ابراهیم رها می گوید: این نامه را به دو روزنامه اصلاح طلب دادم متاسفانه هیچ کدام حاضر به چاپ نشدند. یکی از این روزنامه ها به دلیل این که نامه من به خاتمی با سیاست های روزنامه همخوانی ندارد، از چاپ آن خودداری کرد و روزنامه دیگر هم که روزنامه خودم است و به صورت هفتگی در این روزنامه مطلب می نویسم، به دلیل این که مدیر مسئول آن عضو یکی از احزاب اصلاح طلب است و کاندیدای آنها نیز شخص دیگری است، از انتشار نامه من به خاتمی خودداری کرد. واقعیت این است که اکنون آمدن خاتمی با اهداف حزبی برخی مطبوعات اصلاح طلب ما همخوانی ندارد.

گفتنی است وی در مقاله (نامه) مورد بحث، اطرافیان خاتمی را «بی حال» توصیف کرد و نوشته بود: گروه بی حال که دور و اطرافیان خودت هستند و عناصر موسوم به اصلاح طلب، رفتار سیاسی این دوستان هم در این حد است که تسبیح دست گرفته اند و با رد کردن دانه ها زیر لب می گویند «میاد، نمیاد...!» و منتظرند ببینند چه می شود! زهی پشتکار، به به از این همه فعالیت. به قول اهالی علوم پلوتیک، ایول!

وی در پایان نامه اش درباره خاتمی و بی حالی طیف اصلاح طلب می نویسد: هر بار که از تو طنز نوشته ام، شده ذکر مصیبت! گند می زنی به طنز آدم! آه!