آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

دو سر بدبختی یک سر بیچارگی

فراطیون ادوار تحکیم، بسیج مردم از طریق خاتمی را ناممکن و روی کارآمدن کسانی چون خاتمی و کروبی را «بدبختی بزرگ» تلقی می کنند.

حسن زیدآبادی عضو مرکزیت گروهک ادوار تحکیم با اشاره به سخنان بهزاد نبوی مبنی بر اینکه « هر فردی با هوش متوسط می فهمد که آقای خاتمی بهترین گزینه برای انتخابات است، می نویسد: باید پذیرفت که امروز دنباله روی از هوش متوسط نتیجه ای جز سوزاندن مهره ارزشمندی چون سیدمحمد خاتمی ندارد، باید قبول کرد که افکارعمومی و تلقی عمومی مردم از سیاست و عملکرد اصلاح طلبان به گونه ای نیست که با شعار پیروی از خط امام و سخنان روشنفکر مآبانه آقای خاتمی بتوان خیل عظیمی را به پای صندوق های رای کشاند. انتخابات بهار آینده در ایران تنها زمانی فرصت بازی به اصلاح طلبان را می دهد که آنها به امر انتخابات به مثابه یک «مجادله سیاسی» بنگرند.»!

وی نامزدی خاتمی را «تنوری برای آتش کشیدن به اندک امیدهای اصلاحات» می خواند و می افزاید: اصلاحات با خاتمی به دست نمی آید و این را نیز هر هوش متوسطی می فهمد. هر هوش متوسطی می فهمد که راضی کردن خاتمی برای انصراف و یا... پیش و پس از انتخابات آسانترین شیوه برای هسته اصلی قدرت است. پس چه بهتر که اصلاح طلبان پیشرو بعد از آنکه احتمالامنتفی شدن حضور آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد، شعار «یا خاتمی یا هیچ کس» را کناری گذارده و با اعتقاد راسخ به شعارهایی که دوازده سال پیش سر داده و برای آن هزینه های گزافی نیز پرداخت کردند، چهره ای چون عبدالله نوری را پیش کشند.

احمد زیدآبادی دبیر ادوار تحکیم هم طی تحلیلی تاکید کرد: ورود یک اصلاح طلب چه از جنس آقای خاتمی و چه از نوع آقای کروبی به کاخ ریاست جمهوری در واقع آغاز یک بدبختی بزرگ است و اصلاح طلبان باید به شکل اجمالی از عبدالله نوری حمایت کنند.

ادوار تحکیم در سال های حاکمیت اصلاح طلبان رونق گرفت و برخی مشارکتی ها- مانند تاجرنیا، حقیقت جو، موسوی خوئینی و... - سابقا عضو آن بودند.