آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

تیر کاخ سفید به سنگ خورد

کشورهای چین و روسیه با درخواست آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل در مورد اجرای تحریم های مالی جدید علیه ایران مخالفت کردند.

به گزارش «العالم» روسیه و چین پنجشنبه با درخواست «زلمای خلیل زاد» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر اعمال محدودیت مالی جدید علیه ایران به علت پرونده هسته ای این کشور مخالفت کردند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از اعضای شورای امنیت سازمان خواسته بود به تحریم های مالی علیه ایران رای مثبت بدهند. بنابراین گزارش، آمریکا، انگلیس و فرانسه فهرستی از شعب بانک های ایرانی در خارج به کمیته تحریم ها ارائه کرده اند تا هرگونه مبادلات بانکی را که ممکن است به خریدهای خارجی ایران ارتباط داشته باشد، کنترل کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به دنبال مخالفت روسیه با اعمال تحریم های مالی جدید علیه ایران در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه مسئله گرجستان بر موضع روسیه درباره ایران تاثیر گذاشته است. خلیل زاد گفت: پیامدهای مسئله گرجستان ظاهرا بر موضع گیری های روسیه در ارتباط با مسائل دیگر هم اثر گذاشته که باعث تاسف واشنگتن است.

وی گفت: اعضای شورای امنیت پیش از این بر سر این مسئله که برنامه هسته ای ایران تهدیدی علیه صلح و امنیت جهان است، یک صدا بودند و با هم اتفاق نظر داشتند.