آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
اخبار کشور
۱۴

کوثری: منافقین به جای اخراج باید به ایران تحویل داده شوند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار تحویل اعضای گروهک تروریستی منافقین به ایران به جای اخراج آنها از عراق شد.

اسماعیل کوثری در گفت وگو با مهر درباره تصمیم دولت عراق مبنی بر مهلت 6 ماهه به منافقین برای خروج از این کشور گفت: هر چند دولت عراق به تدریج در بعد امنیتی بر استان های خود مسلط می شود اما تصمیم اخیر درباره منافقین و اخراج آنها از عراق به جای تحویل دادن به ایران بیانگر فشار و امر و نهی آمریکا بر دولت عراق است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در عراق از منافقین علیه ایران و ملت عراق سوءاستفاده کرد و حال که می بیند دیگر آنها اطلاعات و اخبار به روزی ندارند تصمیم گرفته است آنها را از عراق خارج کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار مبارزه با تروریسم آمریکا که به ویژه بعد از 11 سپتامبر مطرح و به جنگ افغانستان و عراق منجر شد گفت: آمریکا نه تنها تاکنون در عمل به شعار خود ناموفق بوده بلکه به حمایت صریح و مستقیم از گروه های تروریستی همچون منافقین پرداخته است.

وی تصریح کرد: در پی ورود اشغالگران به عراق منافقین باید به ایران تحویل داده می شدند نه این که بعد از گذشت چند سال به آنها فرصت دهند که از عراق خارج شده و در کشوری دیگر به فعالیت بپردازند.

کوثری در عین حال خاطرنشان کرد که منافقین بعد از عملیات مرصاد در سال 67 به شدت ضعیف شده و هیچگونه توان انجام عملیات علیه ایران را ندارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین یادآور شد که ایران از بازگشت آن دسته از اعضای این گروهک تروریستی که از اعمال خود پشیمان شده اند استقبال می کند.

پایگاه اشرف که مهمترین پایگاه استقرار منافقین در عراق بود اخیرا به دولت عراق واگذار شده و دولت عراق نیز 6 ماه به منافقین مهلت داده است تا خاک این کشور را ترک کنند.