آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
اخبار اقتصادی
۴

از عیدسعید فطر وام ازدواج 4 میلیون تومان می شود

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سقف وام ازدواج به چهار میلیون افزایش یافت.

حمید پورمحمدی -معاون امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی - در گفت وگو با خبرنگار ایسنا و شبکه خبر اظهار کرد: براساس این تصمیم مقرر شد تا میزان وام ازدواج که پیش از این بین 600 هزار تا یک میلیون تومان بسته به هر بانک پرداخت می شد، به دو میلیون تومان افزایش یابد که به هر یک از زوجین پرداخت خواهد شد و در مجموع این وام به چهار میلیون خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پرداخت این وام بعد از عیدسعیدفطر در تمام شعب بانک های دولتی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: بعد از عید فطر بانک ها آمادگی دارند تا به روز این تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی با بیان اینکه زوج های جوان دراین زمینه در وب سایتی که به این منظور در نظر گرفته شده باید ثبت نام کنند، گفت: به محض اینکه در این وب سایت ثبت نام کردند مشخص می شود که آنها باید برای گرفتن وام به کدام شعبه مراجعه کنند و باید در همان روزی که مشخص شده به شعبه مشخص شده مراجعه کنند.

وی گفت: اطلاعات این موضوع همراه با بروشوری در اختیار همگان قرار داده می شود یا در پشت شیشه بانک ها اطلاعات مربوط به آنها درج می شود.

وی با بیان اینکه این مبلغ به صورت نقدی در اختیار زوج های جوان قرار گرفته می شود در پاسخ به این سوال که آیا جوانان می توانند همزمان غیر از اینکه از این وام استفاده می کنند از وام صندوق مهررضا(ع) یا بانک های دیگر استفاده کنند؟ گفت: آنچه تحت عنوان وام ازدواج ارائه می شود این وام خواهد بود اما جوانان می توانند از صندوق مهررضا(ع) و امکانات دیگری که وجود دارد برای خرید کالااستفاده کنند و وامی که بانک ها به جوانان می دهند صرفا برای ازدواج است.

وی افزود: شرایط آسانی برای پرداخت این وامها در نظر گرفته ایم که به زودی اعلام خواهد شد.

تمهیداتی اندیشیده شده که حتی در صورت نداشتن کارمند رسمی دولت به عنوان ضامن با ارائه سفته و چک جوانان از مزایای وام استفاده کنند.