آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
اخبار اقتصادی
۴

معاون وزیر کار خبر داد

اعتبار 7 هزار میلیارد تومانی برای بنگاه های زودبازده

7 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بنگاه های زودبازده در سال جاری تصویب و اعلام شد.

حمید حاجی عبدالوهاب معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی با بیان این مطلب گفت: این رقم برای سال جاری برابر پیشنهاد بانک مرکزی بود و بانک های عامل هم در سطح کشور انتخاب شده و جدول توزیع استانی آن برای بانک مرکزی فرستاده شده که آن را امضا و ابلاغ کنند.

وی تاکید کرد: این 7 هزار میلیارد تومان تصویب شده است و اکنون برای تعیین سهم استانی یک جدول ضرایبی را با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی هماهنگ و به بانک مرکزی ارسال کرده ایم که آن را امضا و ابلاغ کنند.

عبدالوهاب در مورد اولویت در پرداخت این تسهیلات گفت: اولویت ما طرح های تایید شده توسط بانک هاست که بخشی از آن همان طرح های موجودی است که عقد قرارداد شده اند و طرح های بعدی طرح های متناسب با مزیت ها و داشتن اهلیت و سایر شرایط طبق بخشنامه ای که قبلااعلام شده خواهد بود.

وی ادامه داد: در برآورد کلی رقم موردنیاز بیشتر از این است و بانک مرکزی قبول کرده در صورت امکان تامین منابع جدید، این رقم را افزایش دهد.

معاون وزیر کار در پاسخ به این سؤال که آیا امسال طرح جدیدی پذیرفته نخواهد شد؟ گفت: فعلاطرح جدیدی نداریم مگر با جایگزینی طرح های موجود.

وی در پاسخ به سؤالی دیگر در مورد کاهش این رقم نسبت به سال گذشته با تایید این موضوع اذعان کرد: سال گذشته مبلغ 15 هزار میلیارد تومان بود و امسال هفت هزار میلیارد تومان شده است.

عبدالوهاب در پاسخ به این سؤال که آیا از این مبلغ اظهار رضایت می کنید؟ تصریح کرد: ما با توجه به محدودیت منابع فعلابا این مبلغ اعلام موافقت کردیم. چون از طرفی دیگر شش ماه هم از سال گذشته است، ولی وعده داده اند که امکان تجدیدنظر وجود دارد.