آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
صفحه آخر
۱۶

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد

مذاکرات محرمانه تل آویو با تشکیلات خودگردان فلسطین

وزیرخارجه رژیم صهیونیستی از مذاکرات پنهانی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پرده برداشت.

خبرگزاری ایسنا به نقل از خبرگزاری قطر گزارش داد تزیپی لیونی وزیرخارجه رژیم صهیونیستی گفت که مذاکرات محرمانه با تشکیلات خودگردان به دور از چشم رسانه ها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد که برخی پیشرفت ها دراین زمینه حاصل شده ولی درباره جزئیات آن حرفی نزد.

تشکیلات خودگردان نیز هنوز این خبر را تایید و یا رد نکرده است.

اولمرت این هفته می رود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد، با برگزاری انتخابات درون حزبی کادیما و تعیین جانشین وی روز چهارشنبه، استعفای رسمی خود را اعلام می کند.به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «شین هوا»، «ایهود اولمرت» در نشست عمومی حزب حاکم کادیما تصریح کرد: به محض انتخاب شدن جانشین خود در حزب کادیما استعفا خواهد کرد.70 هزار عضو حزب کادیما روز چهارشنبه رهبر جدید حزب خود را از میان «تزیپی لیونی» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی و «شائول موفاز» وزیر حمل و نقل و «مائر شیتریت» وزیر امور داخلی و «آوی دیختر» وزیر امنیت عمومی این رژیم انتخاب می کنند.

در صورتی که هیچ کدام از نامزدهای حزب کادیما در دور اول به بیش از 40 درصد آرای رای دهندگان دست نیابند، دور دوم انتخابات درون حزبی برگزار می شود.

اولمرت در ژوئیه گذشته به دنبال اینکه ازسوی پلیس رژیم صهیونیستی به اتهام فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته بود و از گوشه و کنار کابینه اسرائیل، درخواست استعفای فوری وی داده می شد اعلام کرد، برای دور بعد انتخابات ریاست حزب کادیما نامزد نمی شود و بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات حزب کادیما استعفا می دهد.براساس قانون اساسی رژیم صهیونیستی، اولمرت با ارائه استعفای خود در جایگاه قدرت به عنوان نخست وزیر موقت تا زمان تشکیل رژیم جدید باقی می ماند.

تشکیل رژیم جدید با کابینه جدید چند هفته و حداکثر سه ماه به طول می انجامد و اگر این تلاش ها هم بی نتیجه ماند انتخابات زودهنگام پارلمانی در بهار آینده برگزار می شود.

قرارداد تسلیحاتی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، کنگره آمریکا یک توافقنامه تسلیحاتی با اسرائیل به ارزش 330 میلیون دلار، تصویب کرد. این قرارداد شامل فروش بمب های پیشرفته برای استفاده سیستم های موشکی پاتریوت است. ناظران معتقدند این قرارداد زمینه را برای تصویب توافقنامه ای بزرگتر جهت تجهیز رژیم صهیونیستی به جنگنده های جدید آمریکایی از نوع «اف - 35» فراهم می کند.