آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
صفحه آخر
۱۶

دیدار محرمانه شاهزاده سعودی با مرد شماره 2 القاعده

بالاترین مقام امنیتی عربستان و مرد شماره دو القاعده به صورت محرمانه دیدار کردند.

به گزارش فارس، منابع پاکستانی از دیدار محرمانه «بندربن سلطان»- دبیر شورای عالی امنیت ملی عربستان و سفیر سابق ریاض در واشنگتن- و «ایمن الظواهری»- مرد شماره دو القاعده- پرده برداشتند.

بر پایه این گزارش، این دیدار اخیرا به طور محرمانه در مرز پاکستان و افغانستان صورت گرفت که از سوی گروهی از افسران اطلاعاتی هوادار طالبان و القاعده ترتیب داده شده بود. این منابع تاکید کردند، این دیدار به طور مشخص در منطقه قبیله نشین «وزیرستان» که در آن القاعده فعالیت دارد، صورت گرفت. این منابع به محتوای دیدار ظواهری و بندربن سلطان اشاره ای نکردند.

بر اساس این گزارش، ناظران سیاسی سخنان اخیر ایمن الظواهری را که از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد و طی آن به شدت از ایران انتقاد کرد در راستای اجرای برنامه های بندربن سلطان ارزیابی می کنند.

به گفته ناظران سیاسی، سخنان اخیر الظواهری که برای اولین بار از ایران انتقاد کرد، جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمی گذارد که وی هم اکنون دستورات و دیدگاه های بندربن سلطان را اجرا می کند و سلطان نقش بسزایی در تنظیم سخنان مرد شماره دوم سازمان القاعده داشته است.

منابع مطبوعاتی و ناظران سیاسی تاکید کردند، به صحنه آمدن الظواهری در این شرایط و طرح این اتهامات که ایران و حزب الله لبنان با آمریکا بر ضد منافع مسلمانان همکاری می کنند، با تحرکات بندربن سلطان ارتباط دارد و بیانگر این واقعیت است که این دیدار انجام گرفته است.