آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
صفحه آخر
۱۶

واشنگتن و پاریس: در حال پیروزی در افغانستان نیستیم

پاریس و واشنگتن به شکست غرب در جنگ افغانستان اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، آدمیرال «مایکل مولن» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که برای ارائه گزارش در مورد افغانستان به کنگره رفته بود، در جمع نمایندگان گفت: ما در حال پیروزی در افغانستان نیستیم.

مولن با اشاره کمبود نیرو در این جنگ افزود: بدون حمایت های گسترده تر بین المللی و دولت افغانستان هر تعداد از نیرو در هر زمانی قادر به دستیابی به اهدافی که ما در افغانستان داریم نخواهد بود و من باید با صراحت اعلام کنم که ما در حال از دست دادن زمان هستیم.

«رابرت گیتس» وزیردفاع آمریکا هم در این جلسه با اشاره به تصمیم «جرج بوش» برای اعزام 8000 سرباز از عراق به افغانستان، اظهار امیدواری کرد افزایش این تعداد نیرو باعث ایجاد تغییر در وضعیت جنگ شود.

همزمان با سفر وزیر دفاع فرانسه به افغانستان پارلمان این کشور اعلام کرد استراتژی ناتو در افغانستان شکست خورده است.

«پی یرلولوش» مخبر کمیسیون دفاع در اظهاراتی گفت پس از تحولات اخیر جنگ افغانستان و کشته شدن 10 نظامی فرانسوی، پارلمان تصمیم به تشکیل نهادی برای رصد و بررسی اوضاع این جنگ و نقش فرانسه در آن گرفته است.

لولوش افزود: در این نهاد باید بی پرده درباره رشوه خواری و قاچاق موادمخدر صحبت کرد چرا که ناتو موفق شده است با پول هایی که کشورها به افغانستان کمک کرده اند نخستین کشور تولیدکننده موادمخدر در جهان را به وجود آورد.

خبر دیگر اینکه دو سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند و به این ترتیب در حالی که سه ماه به پایان سال جاری میلادی باقی مانده، سال 2008 به خونبارترین سال برای نظامیان آمریکایی تبدیل شد.