آرشیو شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۸۱
حوادث
۱۵

در هنگام صدور کارت بلیط مترو

شورای اسلامی شهر اقدام غیر قانونی اخذ ودیعه 5 هزار ریالی را متوقف کرد

شورای اسلامی شهر تهران، اقدام غیر قانونی شهرداری و شرکت مترو در چند ماه گذشته، مبنی بر دریافت ودیعه پنج هزار ریالی صدور کارت بلیط را بالاخره متوقف کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت و گو با ایرنا ضمن بیان این مطلب گفت: اقدام شرکت مترو مبنی بر دریافت ودیعه 500 تومانی برای صدور کارت بلیت خطوط خود، هرگز در مصوبات شورای اسلامی شهر نبود و به همین دلیل تذکرات پی در پی شورا به شهرداری در این زمینه را موجب شد.

خسرو دانشجو تصریح کرد: با پیگیری شورای اسلامی شهر تهران، این اقدام شهرداری و شرکت مترو متوقف شده و هم اکنون برای فروش کارت بلیت مترو، ودیعه دریافت نمی شود.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران موظف است مصوبات شورای اسلامی شهر را به طور کامل در خصوص نرخ بلیط مترو اجرا کند و ودیعه های دریافتی از شهروندان را به حساب اعتبار کارت بلیط های آنها منظور کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اینکه اخیرا شرکت مترو اقدام به حذف تخفیف های شورای اسلامی شهر در صدور کارت بلیط اعتباری مترو کرده است، گفت: تاکنون چنین گزارشی به شورا ارسال نشده است و شهرداری موظف است تخفیف های لازم را که در قالب اعتبار اضافی کارت بلیط منظور می شود، رعایت کند.

«دانشجو» با بیان اینکه «شهرداری باید ا ز تخلف در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر خودداری کند و آنها را کم و زیاد نکند»، خاطر نشان کرد: نباید عملکرد شهرداری تهران در بخش های مختلف به گونه ای باشد که تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر را در پی داشته باشد.