آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۶
سیاست
۲

ررژه بزرگ نیروهای مسلح امروز برگزار می شود

گروه سیاسی: رژه بزرگ زمینی و دریایی نیروهای مسلح کشورمان، امروز در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش فارس، در رژه بزرگ نیروهای مسلح کشورمان که امروز در سراسر کشور به اجرا گذاشته می شود، انواع تجهیزات زمینی همچون تانک های ذوالفقار و توسن، نفربرها و توپ های خودکششی به نمایش گذاشته می شود.

نمایش اقتدار یگان های مجهز نیروی زمینی سپاه و ارتش، انواع خودروهای زرهی، تجهیزات پدافند هوایی و سلاح های مدرن انفرادی و سنگین از دیگر تجهیزات رژه 31 شهریور است که در کنار رژه اقشار مختلف بسیج و نیروی انتظامی برگزار می شود.

انواع موشک های زمین به زمین همچون سری شهاب، زلزال و نازعات به همراه موشک های دریایی مانند نور و کوثر، بمب های هدایت شونده و تجهیزات الکترونیکی و جنگال از دیگر ادواتی است که امروز در معرض دید همگان قرار می گیرد.

در بخش دریایی نیز علاوه بر رژه گسترده و باشکوه یگان های دریایی مستقر در آب های جنوبی کشورمان، تجهیزاتی همچون زیردریایی های مربوط، انواع مین ها و اژدرها و ماکت تجهیزات بزرگ دریایی مانند ناوشکن و ناوچه های موشک انداز به نمایش گذاشته می شود.

اجرای عملیات پرش آزاد و چتربازی نیز از دیگر برنامه های این رژه است.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

از سوی دیگر، نیروی مقاومت بسیج با صدور اطلاعیه ای ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع) و لیالی قدر، فرارسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.