آرشیو یکشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۸۷، شماره ۲۳۸۶
سیاست
۲

کمی از سیاست

رئیس جمهور امروز به آمریکا سفر می کند

مهر: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل امروز تهران را به مقصد نیویورک ترک می کند. احمدی نژاد قرار است دوم مهرماه در سازمان ملل به ایراد سخنرانی بپردازد.

گفتگوی رسانه ای، دیدار با اقشار مختلف، دیدار با دانشجویان، اصحاب اندیشه و هنرمندان آمریکایی، نشست ادیان، نشست آفریقا و نشست همبستگی برای صلح از جمله برنامه های رئیس جمهور در سفر به نیویورک است.

افشار: تا زمانی که رئیس جمهور مصلحت بداند، می مانم

مهر: در پی اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای علیرضا افشار از سمت معاونت سیاسی وزیر کشور وی تاکید کرد از سمت خود استعفا نکرده و تا زمانی که رئیس جمهور مصلحت بداند در سمت خود باقی خواهد بود. افشار افزود: من به دعوت احمدی نژاد در دولت نهم توفیق خدمت پیدا کردم و تا هر زمان و هر کجا که او مصلحت بداند، خدمتگزار خواهم بود.

در همین حال، علی کردان وزیر کشور نیز نسبت به تغییر معاونت سیاسی وزارت کشور اظهار بی اطلاعی کرد.

درخواست ایران و سوریه برای عضویت در شورای حکام

ایسنا: خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران و سوریه خواستار اعلام نامزدی شان برای دریافت یکی از 35 کرسی شورای حکام آژانس شده اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: تقاضاهای ایران و سوریه و نیز افغانستان برای جانشینی پاکستان در دستور کار نشست سالانه آژانس که از 29 سپتامبر تا 4 اکتبر در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار می شود، قرار خواهد داشت.