آرشیو شنبه ۶ مهر ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۹۲
اخبار کشور
۳

وزیر مسکن و شهرسازی: 300 هزار مسکن مهر در دست ساخت است

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: 300 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در سطح کشور در دست ساخت است.

مهندس «محمد سعیدی کیا» روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی در بجنورد افزود: 200 هزار واحد مسکونی نیز در حال دریافت پروانه و مراحل کار اولیه برای شروع پروژه هستند.

وی مهمترین مشکل برای ساخت مسکن مهر را در کشور تسهیلات بانکی و تاسیسات زیربنایی چون آب، برق و گاز اعلام کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی اظهار داشت: برای تامین تسهیلات بانکی با توافق صورت گرفته با بانکهای دولتی برای 350 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در سال جاری تسهیلات پرداخت می شود.

وی گفت: بانکها 75 هزار میلیارد ریال تسهیلات را برای اجرای طرح مسکن مهر پیش بینی کرده اند که به ازای هر واحد مسکونی 145 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

وی وزارت مسکن و شهرسازی و دولت را مخالف افزایش سقف تسهیلات اعطایی از این رقم دانست و گفت: در صورت افزایش این سقف به 220 میلیون ریال آمار 350 هزار واحد مسکونی به 220 هزار واحد تقلیل می یابد که ما مخالف هستیم.

وی اظهار داشت: سازندگان مسکن مهر با دریافت تسهیلات 145 میلیون ریالی و آورده حداکثر 80 تا 100 میلیون ریالی خود می توانند صاحب مسکن شوند.

وزیر مسکن و شهرسازی هدف از اجرای طرح مسکن مهر را خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه در دهکهای دو تا شش اعلام کرد و گفت: دولت برای کمک به این قشر در جامعه طرح مسکن مهر را طراحی کرده و زمین نیز در قالب اجاره 99 ساله برای ساخت مسکن در اختیار این قشر قرار داده است.