آرشیو سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۳۹
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

خرم آباد: هنرمندان تئاتر خرم آباد در راستای جشنواره تولیدات مراکز استانی در خیابان های تهران نمایش اجرا خواهند کرد. شیرزاد نعمتی نیا، مدیر حوزه هنری استان لرستان، گفت: نمایشنامه های سیاه بازی به نویسندگی و کارگردانی یدالله شعبان و حماسه به نویسندگی کوروش شمس و کارگردانی امیر دلفانی نمایشنامه های خیابانی است که قرار است در خیابان های تهران به نمایش گذاشته شوند.

وی همچنین 3 نمایشنامه عشق نامه ماه منیر، امامزاده و اجر زجر را از آثار تئاتر صحنه ای حوزه هنری استان برای حضور در جشنواره عنوان کرد. نعمتی نیا یادآور شد: این 3 نمایشنامه با مضامین دینی، مذهبی و اجتماعی راهی جشنواره تولیدات می شود. وی با اشاره به استعدادهای جوانان لرستانی در زمینه هنر نمایش ابراز امیدواری کرد که در جشنواره تولیدات امسال هنرمندان استان حضور موفقی داشته باشند.

نعمتی نیا، تصریح کرد: جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشور قرار است 24 تا 26 آذرماه در تهران برگزار شود.

بجنورد: چهارمین نمایشگاه علوم قرآنی با عنوان هنرهای قرآنی در بجنورد گشایش یافت. محمدرضا سوقندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف از گشایش این نمایشگاه ترویج و تعمیق مفاهیم قرآنی و گسترش هنرهای قرآنی است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد 53 اثر هنری شامل خوشنویسی و هنرهای تجسمی از 20 هنرمند این استان در معرض نمایش گذاشته شده است.

اجرای کارگاه های آموزشی زنده در حین برپایی این نمایشگاه و برگزاری نشست های تخصصی فرهنگی، هنری از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

نمایشگاه یاد شده که در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری گلشن برپا شده است، به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان گشوده خواهد بود.

کرج: نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن در کرج گشایش یافت. در این نمایشگاه که با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، سپاه ناحیه کرج و مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان برپا شده، ده ها تابلو رنگ و روغن در زمینه توصیف آیات قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه مرکز عرضه لوح های فشرده قرآنی برای خرید علاقه مندان برپا شده است. این نمایشگاه تا 20 مهرماه جاری برای بازدید علاقه مندان برپاست.