آرشیو چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷، شماره ۲۴۰۴
جامعه
۱۷

رئیس راهور تهران خبر داد

راه اندازی سیستم مکانیزه ثبت تخلف سرعت در بزرگراه ها

گروه جامعه: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تجهیز بزرگراه نیایش به سیستم مکانیزه ثبت تخلف سرعت گفت: از این پس تمامی خودروهایی که در این بزرگراه بیش از 120 کیلومتر برساعت تردد کنند به صورت اتوماتیک جریمه می شوند.

سرهنگ هاشمی با اشاره به این که با بهره برداری از این سیستم طلسم بکارگیری ITS در کنترل ترافیک شکسته می شود، افزود: یکی از عوامل اصلی ناهنجاری های ترافیکی در بزرگراه های کشور، سرعت غیرمجاز است که با نصب سیستم های کنترل سرعت، رانندگان در بزرگراه ها به صورت شبانه روزی خود را در مقابل یک کنترل گر هوشمند می بینند.

رئیس پلیس راهور تهران افزایش قانونمندی و جایگزینی رفتارهای قانونمند به جای رفتارهای پرخطر را از دیگر مزیت های بکارگیری سیستم کنترل ثبت سرعت در بزرگراه ها عنوان کرد و گفت: تخلف ثبت شده به صورت اتوماتیک و آنلاین با بانک اطلاعاتی خودرو مورد کنترل قرار گرفته و آدرس متخلف استخراج و در تهران ظرف 48 ساعت قبض جریمه به منازل متخلفان ارسال می شود. وی با تاکید بر این که بکارگیری این سیستم می تواند در دل رانندگان قانون گریز ایجاد رعب و وحشت کند، افزود: شهرداری تهران در راستای مهار ناهنجاری های ترافیکی تا پایان سال جاری 8 بزرگراه تهران را به این سیستم مجهز خواهد کرد.

وی از نصب دوربین های کنترل محدوده طرح ترافیک تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بدین ترتیب با نصب 100 دوربین در محدوده طرح ترافیک ورود و خروج خودروها از سال آینده در این محدوده بدون حضور پلیس و تنها با دوربین کنترل می شود.