آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۲۸
اخبار اقتصادی
۴

براساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی

بیمه کارکنان در کارگاه های شهری و روستایی اجباری شد

براساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی،تمام واحدهای اجرایی این سازمان ملزم شدند، اقدامات لازم برای پوشش بیمه ای تمام شاغلانی که در یک کارگاه (اعم از شهری یا روستایی) مشغول به کار هستند را فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حوزه فنی و درآمد این سازمان در بخشنامه صادره خود که به امضای رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل تامین اجتماعی رسیده، آورده است: نظر به این که بر مبنای قانون تامین اجتماعی، تمام شاغلانی که در یک کارگاه (اعم از شهری یا روستایی) مشغول به کار هستند و به هر نحوی از کارفرما مزد یا حقوق دریافت می کنند، به طور اجباری مشمول قانون تامین اجتماعی هستند.

بنابراین لازم است، واحدهای اجرایی با استفاده از ظرفیت های قانون و مقررات، اقدامات لازم جهت پوشش بیمه ای کلیه مشمولان یادشده را انجام دهند و نسبت به رعایت تکالیف قانونی کارفرمایان و احقاق حقوق بیمه شدگان به خصوص در نقاط روستایی اطمینان حاصل کنند. در ادامه بخشنامه یادشده آمده است: همچنین در مورد افرادی که مشمول بیمه اجباری نیستند، اما مطابق مقررات این سازمان می توانند، مشمول بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گیرند، واحدهای اجباری مکلفند، نسبت به پوشش بیمه ای کلیه متقاضیان اعم از شهری و روستایی مطابق مقررات اقدام کنند.

فعالیت هایی که طبق این بخشنامه تحت پوشش بیمه اجباری قرار دارند، به شرح ذیل است: تمام کارهای مربوط به کاشت، داشت، برداشت، آبیاری، بهره برداری از باغات میوه، انواع نباتات، اشجار، پرورش گل و گیاهان زینتی، فعالیت های مربوط به دامداری و دامپروری، تولید و پرورش ماکیان، کلیه فعالیت های مربوط به تهیه و توزیع آب از منابع سطح الارضی و تحت الارضی برای مصارف کشاورزی و خانگی، کلیه فعالیت های مربوط به باغات مرکبات، خرما، پسته، چای، برنج و...