آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۲۸
حوادث
۱۵

برف پاییزی برخی از شهرهای گیلان و آذربایجان را سفیدپوش کرد

سرویس شهرستان ها:

بارش برف در استان های گیلان و آذربایجان شرقی برخی از شهرهای این دو استان را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرنگارما از رشت ارتفاع برف در گردنه های برفگیر گیلان به 35سانتی متر رسید. ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال30 تا 35، دیلمان 25، آق چای در گردنه حیران 10، جیرنده به کلیشم وحشمت آباد به توشه لانه 5 سانتی متر گزارش شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بارش نخستین برف پاییزی که از یک شنبه شب آغاز شد شهرستان اهر و شهرها و روستاهای همجوار این شهرستان را سفیدپوش کرد.

به گزارش ایرنا، بارش برف و کولاک شدید، رانندگان را در گردنه الماس در محور خلخال- اسالم دچار مشکل کرد و به دلیل لغزنده بودن جاده، رانندگان خودروها مجبور به استفاده از زنجیر چرخ شدند.

مه غلیظ همراه با یخبندان سطح جاده و عدم دید کافی موجب کندی حرکت خودروها در این محور شده است بارش برف نسبتا سنگین نیز شهرستان مشکین شهر را سفیدپوش کرده و موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان و بروز مشکلاتی در تردد مردم شده است. ارتفاع برف در داخل شهر مشکین شهر 10 سانتی متر و در برخی از روستاهای اطراف نیز 35 سانتی متر گزارش شده است.

بارش برف که از یکشنبه شب گذشته در بیشتر مناطق استان اردبیل آغاز شده چهره زمستانی به این مناطق داده و موجب افت محسوس دما شده است. سطح گذرگاه های شهر اردبیل را از سحرگاه امروز پوششی از برف و یخ فرا گرفته و تردد وسایل نقلیه و رهگذران پیاده را مختل کرده است.