آرشیو دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷، شماره ۴۰۸۳
صفحه آخر
۲۴

شب گذشته در تالار وحدت

نفرات برتر جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها معرفی شدندد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات:رسانه های ایران، افتخار و شرافت جهانی دارند

گروه اجتماعی مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات شب گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

محمد حسین صفار هرندی در این مراسم گفت: گمان می کردیم که ظرفیت موجود در رسانه ها چنان است که در مکانی به بزرگی مصلای تهران هم از آزمونی این چنین سرافراز بیرون بیایند. امسال این تجربه اتفاق افتاد و هم در شکل ظاهری در بهترین فرم نشان داده شد و هم در استقبال مردم. وی ادامه داد: تصور می کنم که اینها مقدماتی است برای متذکر شدن به مسئولیت های بزرگی که بر گردن تک تک ماست، ما که به عنوان خدمتگزاران باید اسباب خدمت را برای شما فراهم کنیم و خدمت شما نیز کوششی برای آگاهی دادن به جامعه با هدف تقویت ایمان و اخلاق در جامعه چشم انتظار و تشنه است که البته رسم عمومی مطبوعات و خبرگزاری ها هم چنین است، چرا که نجیب ترین اهالی رسانه در جهان امروز متعلق به ایران است و در قیاس با همه اهالی رسانه در دنیا رسانه های ما از شرافت و افتخار بهره مندترند.

صفار هرندی همچنین با اشاره به حضور رسانه های استانی در جشنواره امسال گفت: خوشحالیم رسانه های شهرستانی در یک فرصت برابر با رسانه های سراسری می توانند عرض اندام کنند و خود را به رخ بکشند.

این گزارش می افزاید: در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات برترین های رشته های مختلف معرفی شدند که در این میان خبرنگاران و عکاسان مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران در 6 بخش حائز رتبه برتر شدند.

به گزارش خبرنگار «ایران»، محمودرضا رحمانی در رشته مقاله اجتماعی در بخش مطبوعات سراسری رتبه اول را کسب کرد. محمد علی رجبی نیز در بخش طنز تصویری حائز دو جایزه رتبه اول و سوم شد.

فرهاد دمشقی هم در بخش گزارش خبری رتبه اول را به دست آورد و نعیم احمدی در بخش عکس، نفر سوم شد. در این جشنواره غرفه مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی «ایران» نیز به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

در این مراسم از حسین پرتوی خبرنگار عکاس پیشکسوت مطبوعات تقدیر و لوح یادبودی به خانواده وی اهدا شد.