آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۹۴
بین الملل
۲۱

مردم اروپا خواستار پایان دادن به محاصره غزه شدند

با ادامه محاصره وحشیانه نوار غزه، مردم، نهادهای غیردولتی و سازمان های بشردوستانه در کشورهای اروپایی از جمله سوئد، دانمارک، سوئیس، آلمان، یونان، ایرلند، اسکاتلند، ایتالیا و انگلیس، با تجمع در مقابل سفارتخانه های مصر، خواستار پایان دادن به محاصره نوار غزه شدند.

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهروندان اروپایی در بسیاری از کشورها با تجمع در مقابل سفارت مصر، از “حسنی مبارک” رئیس جمهور این کشور خواستند تا با بازگشایی گذرگاه های رفح، محاصره غزه را پایان دهد و این در حالی است که دولت های اروپایی تا کنون تنها به توصیه های دوستانه شفاهی خطاب به تل آویو برای پایان دادن به این فاجعه بسنده کرده اند.

تجمع کنندگان از دولت مصر خواستند با باز کردن گذرگاه های غزه، محاصره بی سابقه و وحشیانه این منطقه را که به وضع بحرانی رسیده است، پایان دهند.

هیئت اروپایی مبارزه با محاصره نوار غزه که این تجمعات را پایه ریزی کرده بودند، اعلام کرد که گروه های زیادی از مردم و سازمان های حقوقی و بشردوستانه در اعتراض به اقدامات دولت مصر درباره نوار غزه شرکت داشتند.

این تجمع در کشورهای سوئد، دانمارک، سوئیس، آلمان، یونان، ایرلند، اسکاتلند، ایتالیا و انگلیس برگزار شد.

همچنین هیئتی از اتباع فلسطینی و عرب و حقوقدانان اتریش نیز در دیدار با مسئولان سفارت مصر در این کشور، پیام اعتراض خود را نسبت به مسدود ماندن گذرگاه رفح به مقامات مصر ابلاغ کردند.

شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراض آمیز با اشاره به نقش تاریخی ملت مصر در یاری مردم فلسطین از این کشور خواستند تا گذرگاه رفح را به سوی مردم غزه بازگشایی کند.

همچنین هیئت اروپایی مبارزه با محاصره غزه، در بیانیه ای توجیهات دولت مصر برای بسته نگه داشتن گذرگاه ها را به هیچ وجه قانع کننده ندانسته و تاکید کردند مردم کشورهای عربی و اسلامی و حامیان آرمان فلسطین در جهان غزه دیگر نمی توانند سکوت دولت مصر در برابر محاصره غزه را تحمل کنند و از آنان می خواهند که فوری از طریق گذرگاه رفح این محاصره را بشکند. این هیئت اعلام کرد که تجمعات مشابهی را در مقابل سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در کشورهای اروپایی برگزار می کنند.

این بیانیه می افزاید: اصرار مصر در مسدود نگه داشتن گذرگاه ها به رغم درخواست های بین المللی بر نجات مردم غزه از بحران بی سابقه انسانی در این مناطق، مصر را نیز در شمار محاصره کنندگان ملت فلسطین قرار داده است.