آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۹۴
شهرستان ها
۶

رئیس دانشگاه شهرکرد:

6 هزار دانشجو در دانشگاه شهرکرد مشغول تحصیل هستند

شهرکرد- خبرنگار رسالت:

رئیس دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران از تحول عظیم علمی و آ موزشی وتوسعه ای در خصوص دانشگاه های استان خصوصا دانشگاه شهرکرد در دولت نهم سخن گفت و افزود: 180 عضو هیئت علمی ثابت که بیش از 85 درصد آن نیز استادیار به بالاهستند در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: حدود یکصد نفر نیز بورسیه هیئت علمی هستند که به تدریج به جمع هیئت علمی دانشگاه می پیوندند.

دکتر اسماعیل اسدی با بیان اینکه هم اکنون 6 هزار دانشجو در دانشگاه شهرکرد در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند گفت: 60 درصد این دانشجویان بومی هستند و فضای بسیار مناسب از لحاظ خوابگاهی، سلف سرویس و فضای علمی برای دانشجویان آماده است.

به گفته وی66 رشته و گرایش رشته اعم از دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در این دانشگاه تدریس می شود.

وی دانشکده های کشاورزی،علوم پایه، فنی مهندسی ادبیات و علوم انسانی هنر و دامپزشکی را از جمله دانشکده های این دانشگاه بر شمرد وافزود: با توجه بر توانمندی های دانشگاه 5 پژوهشکده نیز مجوز فعالیت گرفته و در حال فعالیت هستند.

دکتر اسدی خاطر نشان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان 12 طرح وپروژه برای دانشگاه مصوب شد و در دور دوم سفر نیز با اجرایی شدن این مصوبات 18 پروژه دیگر نیز به تصویب رسید که با اجرایی شدن این پروژه ها دانشگاه شهرکرد به یک کارگاه فعال و زنده تبدیل شده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها در سال جاری را 400 میلیارد ریال برآورد کرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با زیربنای فضاهای دانشگاه در سال گذشته به 93 هزار مترمربع رسید که تا قبل از این 45 هزار مترمربع بود.

دکتر اسماعیل اسدی ظرفیت علمی دانشگاه شهرکرد را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: این دانشگاه در بین هشت دانشگاه برتر کشور در زمینه پژوهشی قرار گرفته است و با توجه به این توانمندی ها دو پژوهشگاه زیست فناوری و نانوتکنولوژی در یک ماه گذشته به این موسسه عالی افزوده شده است.

وی از مسئولین و دستگاه های اجرایی استان و منطقه خواست از توانمندی های علمی این دانشگاه بهره مند شوند.