آرشیو دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷، شماره ۶۵۹۴
شهرستان ها
۲۰

مدیردرمان تامین اجتماعی استان قزوین:

دستگاه سی تی اسکن بیمارستان قدس تاکستان راه اندازی می شود

قزوین - خبرنگار رسالت:

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین از راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان قدس تاکستان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال خبرداد.

دکتر صادق بابایی افزود: همچنین دستگاه سی تی اسکن، دیالیز و سی آر برای انجام عمل جراحی مغز و اعصاب نیز با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال در بیمارستان رازی قزوین راه اندازی شده است.

وی ساماندهی و اصلاح ساختار فیزیکی اورژانس ها را از مهمترین برنامه های این سازمان ذکر و اظهار کرد:در این راستا کلیه بیماران بد حال و دارای مشکل اورژانسی از هم جدا می شوند تا در شرایط ویژه و سریع تحت درمان قرار گیرند. بابایی گفت: با راه اندازی بخش ارتوپدی و قلب در بیمارستان تاکستان 60 درصد از اعزام های بیماران تاکستان به شهر قزوین کاهش یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین همچنین از اجرای طرح پزشک معین بیمه ای در مراکز اقبالیه، بیدستان و محمود آباد خبر داد.

وی افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی به جای پرداخت 30 درصد فرانشیز توسط بیمار و 70 درصد توسط سازمان و تنها 10 درصد را خود فرد بیمه شده پرداخت می کند.دکتر بابایی با بیان اینکه در استان قزوین 600 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند یادآور شد: مدیریت درمان استان دارای دو بیمارستان و هفت مرکز درمانی، 320 تخت فعال و 650 مرکز طرف قرارداد است.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر بیمار سرپایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کردند که از این میزان 28 هزار نفر بستری و 18 هزار نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند.