آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۲
صنعت و معدن
۳

با حمایت مالی بانک ملت ورود500 نفتکش به ناوگان جاده ای کشور

در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران و مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل، 500 دستگاه نفتکش جاده پیما، با سرمایه گذاری یک هزار و 500میلیارد ریال، به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس عامری در مراسم تحویل نفتکش ها، با بیان این که هم اکنون روزانه 256میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور توزیع می شود، گفت: این میزان توزیع نسبت به سال گذشته 20میلیون لیتر افزایش یافته است، به همین دلیل برای حمل فرآورده های نفتی نیازمند توسعه ناوگان حمل ونقل فرآورده ها هستیم.

وی از افزایش 500 نفتکش جدید دیگر به ناوگان جاده ای حمل فرآورده های نفتی تا پایان امسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: هر نفتکش ظرفیت حمل 32هزار لیتر فرآورده را دارد و ظرفیت کل یک هزار دستگاه نفتکش 32میلیون لیتر در روز است، در صورتی که تانکرهای فعلی ظرفیت حمل 30هزار لیتر فرآورده را دارند.

وی درباره میزان سرمایه گذاری برای ساخت و تحویل نفتکش ها اظهار داشت: میزان سرمایه ساخت و تولید 500 نفتکش یاد شده، یک هزار و 500میلیارد ریال است که 20درصد آن از سوی شرکت های حمل ونقل و 80درصد آن از طریق تسهیلات بانک ملت تامین شده است و امیدواریم با همکاری شرکت های سازنده خودرو، بانک ملت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل یک هزار دستگاه نفتکش در زمستان سال جاری محقق شود. مجید سعادتی رییس شعب مستقل بانک ملت نیز در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این طرح در راستای ایفای تعهدات اجتماعی بانک ملت به جامعه اجرا شده است، گفت: بانک ملت برای تولید و تحویل هزاردستگاه نفتکش درمجموع حدود 1300میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است که این جدای از 1800میلیارد ریالی است که قبلادر این زمینه بانک پرداخت کرده است. وی افزود: ما فکر می کنیم حمایت مالی از تولید و تحویل نفتکش ها و توسعه ناوگان مربوطه، یک طرح ملی است.