آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷، شماره ۱۷۱۲
ورزش
۲۴

بازتاب تبلیغ ماکارونی بر روی پیراهن تیم ملی در رسانه های منطقه

دردسرهای اسپاگتی در 90 دقیقه

گروه ورزش- دردسر استفاده از تبلیغ «زر ماکارون» بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران این روزها سوژه برخی از رسانه های منطقه شده است. تلویزیون های کشورهای عربی با اشاره به جنجال استفاده از یک مارک تبلیغاتی تولید ماکارونی بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران آن را جنجالی تازه در فوتبال پرحاشیه ایران توصیف کردند.

تلویزیون الرای در تحلیلی پیرامون این موضوع گفت: در حالی که علی دایی مربی تیم ملی ایران بار رسانه های گروهی حواشی بسیاری در یک سال گذشته داشته، موضوع جدیدی به مباحث تیم ملی ایران افزوده شد. الرای با انعکاس اخبار رسانه های ورزشی ایران در خصوص استفاده از نام یک شرکت تولید ماکارونی بر روی پیراهن تیم ملی ایران در بازی با چین اعلام کرد: رسانه های ورزشی ایران که تعداد آنها بسیار پرشمار است در یک حرکت هماهنگ به شدت به استفاده از این حرکت تبلیغی اعتراض کردند. این اعتراض که دامنه آن به کارشناسان فوتبال و ملی پوشان سابق تیم ملی ایران کشیده شده باعث واکنش فدراسیون فوتبال ایران نیز شده است. مطبوعات ورزشی ایران این اقدام فدراسیون فوتبال را در جهت تضعیف شان تیم ملی قدرتمند ایران توصیف کرده و خواستار توضیح در این خصوص شده اند.

مفسر ورزشی این تلویزیون افزود: برخی از تسویه حساب های داخلی در فوتبال ایران باعث می شود، حواشی این فوتبال بیش از پیش به چشم آید که حتی در این مورد برخی ها اعلام کردند فیفا نیز وارد موضوع ماکارونی و فوتبال ایران خواهد شد.

همچنین تلویزیون ART نیز با نمایش لحظاتی از دیدار تیم های ملی ایران و چین اعلام کرد: در حالی که تیم ملی ایران دیدارهای مهم مقدماتی جام جهانی را پیش رو دارد، جنجال استفاده از نام یک شرکت تولید ماکارونی؛ فوتبال این کشور را وارد مرحله تازه ای از کشمکش های داخلی کرده است، به طوری که تیتر روزنامه های ورزشی ایران به این بحران اختصاص یافته است.

مفسر این تلویزیون گفت: اکنون در ایران نام کارخانه تولید اسپاگتی که برروی پیراهن تیم ملی ایران قرار گرفته با شرکت اتومبیل سازی بنز مقایسه می شود. وی به چالش های علی دایی در تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: بدون شک این بحران می تواند به مدیریت دایی در تیم ملی ایران تاثیر بگذارد.