آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۳۲
شهرستان ها
۷

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی خواستار شد: اخذ تعهدات لازم از پیمانکاران طرح های عمرانی از سوی دولت

تبریز-خبرنگاررسالت:

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی اخذ تعهدات لازم از پیمانکاران طرح های عمرانی از سوی دولت را ضروری و لازم دانست.

مسعود پزشکیان در جلسه شورای اداری ممقان مهم ترین محور فعالیت مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی را در سه بخش آب آشامیدنی و کشاورزی، حمل و نقل و صنایع عنوان کرد و افزود: مهم ترین فعالیت نمایندگان استان در این بخش ها اجرایی کردن آنهاست.

وی کم کاری پیمانکاران در اجرای طرح های عمرانی را باعث هدر رفت زمان، انرژی و بودجه برشمرد و اظهار داشت: دولت باید در این زمینه از پیمانکاران برای اجرای طرح ها با اخذ تعهدات لازم برعملکردشان نیز نظارت داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: دولت برای اجرای این طرح لازم است علاوه بر هماهنگی های لازم با کاهش اثرات بحران اقتصادی غرب با پایین آوردن توقعات و صرفه جویی در همه بخش ها سعی کند با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده تبعات بعدی آن را به حداقل برساند.

تقی خلفاپور فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این نشست گفت: با احداث کارخانه ایران خودرو در ورودی ممقان جهش اقتصادی بزرگی در این منطقه به وجود خواهد آمد.

وی مهم ترین مشکل ممقان را در بخش کشاورزی اجرای روش های سنتی آبیاری و مراحل استحصالات محصولات کشاورزی و باغبانی دانست و اظهار داشت: استفاده از این روش ها جوابگوی بخش کشاورزی نیست.