آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۳۲
شهرستان ها
۸

استاندار تهران: رفع تنگناهای اقتصادی مردم در اولویت های برنامه دولت و مجلس قرار دارد

کرج - خبرنگار رسالت:

استاندار تهران که در جمع فرماندهان پایگاه ها و گردانهای بسیج استان تهران در کرج سخن می گفت با اشاره به طرح تحول اقصادی کشور مبارزه با فساد و رشوه خواری را یکی از رویکردهای این طرح بیان کرد وافزود: دولت در این طرح با برنامه حساب شده و سنجیده در قالب طرح تحول اقتصادی قصد دارد با رفع نابسامانی در اصلاح ساختار اقتصادی جامعه فضای توزیع عادلانه ثروت را ایجاد کند.

مرتضی تمدن با اشاره به حجم زیاد پرداخت یارانه در کشور گفت: هم اکنون دولت مبلغ 90 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف اقتصادی تزریق می کند که این میزان مشهود نیست. وی تصریح کرد دولت در این طرح به منظور بالابردن قدرت خرید خانوارها بخشی از یارانه ها را به صورت نقدی پرداخت می کند.

وی بر عدم تورم زایی و علمی بودن طرح تحول اقتصادی تاکید کرد.

تمدن با اشاره به تخصیص بخش عمده ای از یارانه ها به مردم از طریق نظام جامع تامین اجتماعی تصریح کرد: با تحقق این امر همه آحاد جامعه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

وی بر بازنگری نظام مالیاتی کشور تاکید کرد و افزود: عمده فشار مالیاتی کشور بر دوش حقوق بگیران قرار دارد و این در حالی است که بسیاری از افرادی که در بخش های کلان اقتصادی قرار دارند دیناری مالیات پرداخت نمی کنند.

تمدن تصریح کرد: طرح تحول تلاش دارد فضایی به جود آورد تا این بارسنگین از دوش قشر متوسط جامعه برداشته شود.

استاندار تهران پاسداشت و حفاظت از دستاوردهای مجاهدان و شهدایی که جان خود را برای تداوم انقلاب و آرمانهای آن به پیشگاه خداوند متعال تقدیم کرده اند امری خطیر عنوان کرد و افزود: ادامه ماموریت و مسئولیت این امر بر عهده همه ملت ایران است که برای تکوین و استواری نظام جمهوری اسلامی جهاد و تلاش می کنند.

وی افزود: رفع تنگناهای اقتصادی مردم در اولویت های برنامه دولت و مجلس قرار دارد.