آرشیو چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۶۶۳۲
شهرستان ها
۸

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی کنترل و نظات برسیمای شهری ضروری است

قزوین- خبرنگار رسالت:

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، کنترل و نظارت برسیمای شهری را ضروری دانست.

امیر طاهرخانی با اشاره به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: براین اساس توجه به وضعیت و سیمای شهری بسیار مورد تاکید قرار گرفته است که در ساخت و سازها باید به آن توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: سیما و منظر شهری از جمله مواردی هستند که در کارکرد هسته اصلی شهرهای امروز تاثیر بسزایی دارند، سیمای شهر بخش متجلی و ملموس در شهرها است که در آن تبلور بصری، کارکردو معنای عناصری که فضا را شکل می دهند، دیده می شود.

طاهرخانی ادامه داد: همانطور که مثبت بودن این عوامل در شهر به بالارفتن کیفیت محیط کمک می کند، منفی بودن آنها نیز اثرات نامطلوبی از جمله زوال کالبدی و کارکردی، ابهام و ناخوانایی بافت شهرها را به دنبال دارد.

وی در ادامه به استفاده مهندسان معماری و شهرسازی از اصول معماری اسلامی و ایرانی در ساخت واحدهای مسکونی تاکید کردطاهرخانی با اشاره به احداث واحدهای مستحکم و مقاوم، گفت: مسکن از نیازهای اولیه انسانها به شمار می رود باید در این امر سرمایه گذاری شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه بسیاری از شهرها با مشکلات رفت وآمد شهری و ترا فیک دست و پنجه نرم می کنند که در بسیاری از استانها از جمله قزوین بسیاری از کارشناسان توانایی حل آن را ندارند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید خراسان رضوی:

بیش از 7 هزار دیپلم افتخار به خانواده شهدا و جانبازان خراسان رضوی اعطا شد

مشهد - خبرنگار رسالت:

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: از سال 85 تاکنون برای بیش از هفت هزار خانواده شاهد و ایثارگر دیپلم افتخار صادر شده است.

حجت الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه دیپلم افتخار به جانبازان بالای 40 سال و والدین و همسران شهدا اختصاص دارد خاطرنشان کرد: جانبازان بالای 50 درصد از شرط سنی مستثنی هستند.