آرشیو چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۵
ایران اقتصادی
۸

افزایش سهم بخش صنعت در بسته سیاستی - نظارتی سال 88

سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی در بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی برای سال آینده نسبت به سال جاری افزایش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در بسته سیاستی نظارتی سال 88 سهم بخش صنعت از تسهیلات بانکی افزایش یافته و در مقابل سهم بخش بازرگانی کاهش یافته است.

محمود بهمنی افزود: در این بسته که طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد، توجه ویژه ای به محل استفاده تسهیلات پرداختی و بازپرداخت این تسهیلات شده است.

وی گفت: افزایش حجم مطالبات معوق در سال های اخیر به یکی از چالش های جدی نظام بانکی کشور تبدیل شده بنابراین در بسته سال آینده توجه ویژه ای به این مسئله شده است و در این راستا نتایج بررسی های کمیته مشترک وزارت اقتصاد، وزارت صنایع و بانک مرکزی برای وصول مطالبات معوق در قالب راهکارهای مشخصی تدوین شده است.

نحوه تعیین نرخ سود تسهیلات ارزی سال88

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران نحوه تعیین نرخ سود تسهیلات ارزی سال 88 را اعلام کرد.

سیدکمال سیدعلی در خصوص تعیین نرخ سود بانکی تسهیلات ریالی و ارزی برای سال، 88 به مهر گفت: نرخ سود تسهیلات ارزی که از صندوق ذخیره ارزی اخذ می شود بر اساس نرخ لایبور به علاوه حداکثر دو درصد است که مجموعا سودی معادل 4 درصد را پیش روی تسهیلات گیرندگان قرار می دهد.

تعیین نرخ بلیت قطار براساس هزینه ها

مدیر عامل قطارهای مسافربری رجا تعرفه سیستم حمل ونقل ریلی را یکی از دغدغه های این بخش دانست و گفت: نرخ بلیت قطار بر اساس هزینه های حمل تعیین می شود.

اسدالله کریمی در گفت و گو با برنا با بیان اینکه جابجایی هم اکنون در تهران بالای 5 هزار تومان هزینه دارد گفت: این در حالی است که ما برای یک مسیر طولانی تهران-اهواز از مسافران تنها 5 هزار تومان دریافت می کنیم و این امر زیاد منطقی نیست.‎