آرشیو یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۲۷
اخبار اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی فولاد خبر داد

توانایی ایران در انتقال تکنولوژی صنعت فولاد به کشورهای منطقه

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با اجرای چند پروژه فولادی توسط مهندسان داخلی، ایران به عنوان صاحب تکنولوژی کارخانه های احیای مستقیم و فولادسازی می تواند خدمات فنی و مهندسی خود را به کشورهای منطقه ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا نجم السادات اظهار داشت: بومی شدن صنعت فولاد در ایران از سالهای قبل شروع شده و هم اکنون مهندسی، تامین و اجرای طرح های فولادی به طور کامل در کشور انجام می شود.

وی افزود: راه اندازی واحدهای زمزم 1 و 2 در فولادخوزستان، راه اندازی فاز یک فولاد هرمزگان و همچنین احداث واحدهای فولادسازی توسط کنسرسیوم های داخلی نقطه عطفی در بومی شدن صنعت فولاد ایران است.

نجم السادات ادامه داد: تکنولوژی مورد استفاده در طراحی و مهندسی پروژه های ایرانی فولاد قابل رقابت با تکنولوژی روز دنیا بوده و تمام استانداردهای مهندسی و زیست محیطی در آنها رعایت شده است.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی کارخانه های فولاد بدون حضور کارشناسان خارجی امکان پذیر نبود، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای چند طرح فولادی توسط متخصصان داخلی در دست اجراست که از جمله آنها می توان به 8 طرح فولادی در هشت استان کشور اشاره کرد.