آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۸
سیاسی
۲

علی رغم نگرانی رژیم صهیونیستی و حامیانش

احمدی نژاد امروز به سوئیس می رود

گروه سیاسی در حالی که برخی کشورهای غربی از حضور ایران و اتخاذ مواضع ضدصهیونیستی در اجلاس ضدنژادپرستی دوربان نگران هستند، رئیس جمهور اسلامی ایران امروز برای شرکت در اجلاس ضد نژادپرستی دوربان2 به ژنو سفر می کند.

در این اجلاس که از 31 فروردین در ژنو برگزار می شود، حدود 4500 سازمان مردم نهاد و گروه فعال در زمینه حقوق بشر و مبارزه با تبعیض و نژادپرستی شرکت می کنند.

رئیس جمهور قرار است در این اجلاس سخنرانی کند و همچنین دیدارهای جانبی در حاشیه این اجلاس از دیگر برنامه های احمدی نژاد در این سفر دو روزه به شمار می رود و چند هیات ایرانی در زمینه مبارزه با نژادپرستی در این اجلاس شرکت خواهند کرد. کشورهای غربی به دلیل جنایات متعدد رژیم صهیونیستی، از اتخاذ احتمالی تصمیماتی علیه این رژیم در اجلاس دوربان نگران هستند و در همین راستا برخی از این کشورها اعلام کرده اند تا وقتی که مطمئن نشوند خط قرمزهای آنان در قطعنامه پایانی لحاظ خواهد شد، در این نشست شرکت نخواهد کرد. بر اساس این گزارش، نگرانی کشورهای غربی از جمله آلمان و امریکا از این است که کنفرانس مخالفت با نژادپرستی که در ژنو برگزار می شود، به نشستی ضداسرائیلی- نظیر آنچه در دوربان در سال 2001 رخ داد- تبدیل شود.

کنفرانس مخالفت با نژادپرستی سازمان ملل روز دوشنبه در ژنو برگزار خواهد شد و موسوم به «دوربان 2» است.