آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
اقتصادی
۴

معاون وزیر نیرو خبرداد: انعقاد قرارداد 10 نیروگاه تولید پراکنده برق

عاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از انعقاد قرارداد با 10 متقاضی تولید پراکنده برق خبرداد و اعلام کرد: برق این واحدها به قیمت 303 ریال به علاوه یک چهارم قیمت سوخت، خریداری می شود. عباس علی آبادی در گفتگو با مهر گفت: تاکنون مجوز ساخت 500 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده برق به بخش خصوصی داده و قرارداد با 10 متقاضی منعقد شده است که بر این اساس، وزارت نیرو تعهد کرده است که برق تولیدی را با قیمت مناسب از آنها خریداری نماید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: برق تولیدی نیروگاه های تولید پراکنده با قیمت 303 ریال به علاوه یک چهارم قیمت سوخت خریداری می شود که به نظر می رسد قیمت بسیار مناسبی باشد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی تشویق شده و زودتر این واحدها را به مدار تولید وارد کنند.

وی تصریح کرد: تعدادی از واحدهای تولید پراکنده برق به طور آزمایشی آماده شده اند و با توجه به اینکه تولید این نیروگاه ها، در محل تولید مصرف می شود قطعا باعث کاهش مصرف و بهینه سازی آن خواهد شد.به گفته علی آبادی، در مجموع امسال پیش بینی شده است که بتوانیم در پیک مصرف، 1200 مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم که بخشی از آن قطعا از طریق تولید نیروگاه های پراکنده و مصرف برق تولیدی آنها در محل با جلوگیری از اتلاف، صورت می گیرد.