آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
سیاسی
۳

لاریجانی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا: در صورت ادامه تهدید رفتارهای گزنده ایران را می بینید

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ما رفتار جدیدی را در رابطه با ایران دنبال می کنیم اما تحریمات خردکننده ای را هم دنبال خواهیم کرد گفت: اگر از اینگونه رفتار و ادبیات استفاده کنید، خودتان را آماده بعضی رفتارهای گزنده ایران کنید.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که دیروز در نهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک در هتل المپیک تهران سخن می گفت با بیان اینکه مجموعه مناسبات سیاسی را در شرایط فعلی باید واقع بینانه دید اظهار داشت: گاهی برخی از نگاه های تردید آمیز در صحنه بین المللی می تواند اثر نامطلوبی بر آن بگذارد.

وی در تشریح این نگاه تردیدآمیز به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا رفتار جدیدی همراه با تحریمات خردکننده علیه جمهوری اسلامی ایران را دنبال می کند افزود: اگر آمریکایی ها اینگونه رفتار کنند باید خود را آماده برخی از رفتارهای گزنده جمهوری اسلامی ببینند. لاریجانی تاکید کرد: اگر سخن از تغییر به زبان می آورید باید این تغییر را شفاف کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی همواره به تغییرات، نگاهی مثبت است و لازم است تغییرات گفته شده بصورت استراتژیک صورت گیرد چرا که تغییرات واقعی نیازمند زمان است و این تغییرات برای مردم آمریکا نیز مفید خواهد بود. وی در عین حال افزود: تغییرات باید به صورت شفاف صورت بگیرد و نباید از الفاظ کهنه و قدیمی که تاریخ مصرف آن گذشته است استفاده کرد.