آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
اقتصادی
۴

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون در گفتگو با فارس: تسهیلات صندوق تعاون به تعاونیها در دولت نهم 16برابر شد

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون ایران گفت: صندوق تعاون در دولت نهم به اندازه 16 برابر قبل از آن تسهیلات به تعاونی ها پرداخت کرده است.

محمود صلاحی احمد آبادی در گفتگو با فارس، در مورد اصل 44 و افزایش وزن بخش تعاون از اقتصاد ملی گفت: سیاست های کلی اصل 44 در اول خرداد 84 در بند الف و ب ابلاغ شد که در دولت هشتم بود و تنها ابلاغ بند ج در دولت نهم انجام شد. وی افزود: این طرح اگر درست اجرا شود به تحول اقتصادی و انقلاب در عرصه اقتصاد می انجامد.

وی افزود: وضع اقتصاد کشور باید روند معکوس بگیرد و در حالی که هم اکنون گفته می شود دولت 75 درصد و بخش تعاون و خصوصی 25 درصد یا دولت 80 درصد و دو بخش دیگر 20 درصد از اقتصاد ملی را دارند، این روند باید معکوس شده یعنی 80 درصد اقتصاد در اختیار بخش تعاون و خصوصی قرار گرفته و 20 درصد دولتی باقی بماند.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون ایران افزود: تعاون یک بنگاه دانش پایه ای است که افراد با علاقه مشترک و سرمایه های اندک دور هم جمع شده و همچنین طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند تعاونی اعتبار تا تعاونی مسکن و تعاونی زنبورداری، کشتیرانی، اتوبوسرانی، بخش حمل و نقل و تعاونی های مصرف را شامل می شود.

صلاحی با مقایسه بخش خصوصی و تعاونی گفت: در بخش خصوصی ثروت بیشتر از تعاونی وجود دارد، اما یک تعاونی با 20 جوان تحصیلکرده شکل می گیرد وگرچه سرمایه اندکی دارند، اما در عوض تحصیلات مرتبط در بین آنها وجود دارد.