آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
شهرستان ها
۱۵

طی 4 سال گذشته؛ بیش از 19 هزار واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی ساخته شده است

قزوین- خبرنگار رسالت:

طی 4 سال گذشته 19 هزار و 700 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ساخته و یا در دست ساخت است.

احمد حاجی زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد برگزار شد با اعلام مطلب فوق افزود: طی سال 84 تعداد سهمیه متقاضیان استان قزوین در طرح بهسازی 7 هزار نفر بود که به هر نفر تا سقف 50 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد، طی سال 85 این میزان تسهیلات به 3 هزار و 700 نفر تا سقف 55 میلیون ریال افزایش یافت، در سال 86 با 5 هزار متقاضی سقف تسهیلات پرداختی به 65 میلیون ریال ارتقا یافت.

وی سهمیه پرداخت تسهیلات برای استان قزوین را طی سال 87، 4 هزار نفر عنوان کرد و افزود: به این تعداد نیز تا سقف 75 میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح بهسازی ارائه شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن تشریح اهداف و برنامه های این نهاد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین رسالت های بنیاد مسکن کمک برای ساخت مسکن است، گفت: از سال 82 تا سال 87، 83 واحد در مناطقی چون شهر محمدیه و... ساخته و واگذار شده و در حال حاضر نیز 219 واحد در دست ساخت داریم که هم اکنون بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حاجی زاده با اشاره به فعالیت های صورت گرفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی ضمن بیان این مطلب که ما در بخش روستاها در دو حوزه عمران روستایی و اجرای طرح هادی وارد شده ایم، یادآور شد: هر سال اعتباراتی برای اجرای طرح هادی روستایی در مناطق روستایی در نظر گرفته می شود و طی سال 87 نیز در 100 روستا اجرای این طرح آغاز و در حال حاضر در حال پیگیری است.

وی با اعلام این مطلب که درسطح استان 623 روستای بالای 20 خانوار وجو دارد، افزود: تاکنون از این تعداد در 493 روستا طرح هادی روستایی اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در خصوص وضعیت سند دار کردن واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: از سال 82 تاکنون در 125 روستای استان برای 40 هزار واحد مسکونی سند صادر شده است.