آرشیو یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۶۶۸۸
شهرستان ها
۱۵

یک زائر مسلمان سوئیسی: حرم مطهر رضوی بزرگترین پایگاه دین شناسی است

مشهد- خبرنگار رسالت:

یک مردم شناس مسلمان سوئیسی طی حضور در حرم مطهر حضرت رضا (ع) و بازدید از قسمت های گوناگون آستان قدس رضوی معتقد است که بدون ارتباط با خدا زندگی بشر معنا نخواهد داشت.

خانم ونسا لاگهوبا vanesa Lagehoba که برای اولین بار توفیق حضور در بارگاه رضوی را پیدا کرده بود در گفتگویی گفت: طبق تحقیقی که انجام دادم اطلاعات و آگاهی که از کشور ایران و آخرین دین الهی کسب نمودم یقین من در مورد مسلمان شدن کامل شد.

او نکته برجسته اسلام را اتحاد و همبستگی نام برد که خداوند در میان تمام انسان های جهان حاکم فرموده است و ادامه داد: برای اولین بار نگریستن به روضهمنوره حضرت رضا (ع) انقلاب عجیبی در درونم به وجود آورد که در قالب وصف و کلام نمی گنجد.

این مسلمان سوئیسی در ادامه سخنانش افزود: با اسلام آوردن من، شوهرم و بسیاری از اقوام دور و نزدیک من به این دین آسمانی پیوستند و از این امر ابراز رضایت و خوشبختی می کنند که به فلسفه حقیقی خداپرستی رسیده اند و هم اکنون از دینی پیروی می کنند که اکمل دین هاست علی الخصوص از آن روی که دخل وتصرف بشری در آن روی نداده است.

وی علاقه عجیبی به مسجد جامع گوهرشاد و حرم مطهر نشان داد و طی بازدید از موزه ها و قسمت های گوناگون اذعان داشت: حرم مطهر امام رضا (ع) برای مردم ایران بزرگترین پایگاه دین شناسی و بهترین مرکز نیایش با معبود یکتاست؛ مکانی که دارای گنجینه های نفیس از کلام خداوند با خط هر یک از امامان و بزرگان دین اسلام است که نمی توان با هیچ اثر باستانی در دنیا قیاس نمود.