آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۴۱۹۵
ایران اقتصادی
۸

اقتصاد اسلامی به حل بحران کمک می کند

وزیر اقتصاد گفت: بهره گیری از تجارب کشورهای دیگر بویژه در زمینه ابزارهای مالی و سیستم اقتصاد اسلامی می تواند کمک بسیاری به حل بحران اقتصادی جهان کند. سید شمس الدین حسینی که در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن سخن می گفت، تقویت دو نهاد بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به نحوی که توانایی پیش بینی این گونه بحران ها را کسب کرده و بتوانند بحران اخیر را با دقت و به درستی ریشه یابی کنند را خواستار شد.

پیگیری لایحه معافیت دستمزدها در مجلس

معاون فنی سازمان امور مالیاتی گفت: معافیت مالیاتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال 88 یک ساله است و بر این اساس سازمان امور مالیاتی لایحه معافیت حقوق و دستمزد خود را برای تبدیل به قانون دائمی در مجلس پیگیری می کند. محمد قاسم پناهی در گفت و گو با فارس درباره تفاوت مالیات بر حقوق کارمندان دولت با سایر دستمزد بگیران نیز اظهارداشت: بر این اساس تمامی حقوق بگیران دولتی و غیردولتی تا 766 هزار تومان دستمزدشان مشمول 10 درصد معافیت است ولی اگر در بخش خصوصی به بیش از این رقم برسد، مالیاتشان افزایش می یابد.

ورود اولین کشتی مسافری داخلی به ناوگان دریایی

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یک فروند شناور مسافری و باری ساخت داخل با ظرفیت 50 نفر بزودی به بهره برداری می رسد و در جزیره کیش به آب انداخته می شود. عبدالکریم رزازان افزود: این اولین شناور مسافری دریایی با بالاترین استانداردهای جهانی است.