آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۴۲۰۱
سیاسی
۲

گزیده اخبار

سفر قریب الوقوع رهبر معظم انقلاب به کردستان

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی موسوی، نماینده ولی فقیه در کردستان و اسماعیل نجار، استاندار کردستان، در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «مردم مسلمان و شرافتمند کردستان، برادران و خواهران ایمانی، مرزداران غیور و همیشه پیروز ایران اسلامی دوران انتظار به پایان رسید و در فصل شکوفایی گل های بهار ما با عطر وجود نازنینی از سلاله پاک رسول الله (ص) مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) طراوتی دیگر خواهد گرفت و طلیعه خورشید ولایت از مشرق آرزوی مشتاقان سر بر خواهد آورد و بزودی گستره کردستان عزیز را با انوار معنوی خود معطر خواهد کرد و فیض وجود نازنینش بر دیار شهیدان سایه گستر خواهد شد.

مجمع عمومی نفت با حضور رئیس جمهور برگزار شد

مجمع عمومی نفت برای بررسی صورت های مالی سال 1386 شرکت ملی نفت ایران به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری برگزار شد. در این نشست که عصر شنبه با حضور وزرای نفت، اقتصاد، صنایع و معادن، کار، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، اعضای هیات مدیره شرکت نفت و سازمان حسابرسی برگزار شد صورت های مالی شرکت ملی نفت ایران بررسی و تصویب گردید. همچنین در این نشست فعالیت های سال 1386 شرکت ملی نفت، پروژه ها و میزان سرمایه گذاری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ژاپن در شرایط کنونی مایل به افزایش همکاری با ایران است

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ژاپن مایل است در شرایط کنونی همکاری های خود را با ایران هر چه بیشتر گسترش دهد.محمود احمدی نژاد شنبه شب در دیدار هیروفومی ناکاسونا وزیر امور خارجه ژاپن با تاکید بر این که تهران روابط خود با کشورهای دیگر را به طور مستقل پیگیری می کند، تصریح کرد: تهران روابط و همکاری های خود را خارج از تاثیرگذاری دیگران دنبال می کند و توسعه یا تضعیف روابط با برخی کشورها، تاثیری در دیدگاه ما نسبت به توسعه روابط با ژاپن ندارد.