آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
حوادث
۱۵

در خراسان رضوی اتفاق افتاد

سرقت از زنان میانسال با وعده ازدواج

سرویس شهرستانها-

با تلاش مستمر کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی سارق حرفه ای که با وعده ازدواج اقدام به سرقت از منازل و وجوه نقد می کرد دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ صادقی رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با بیان این خبر افزود: این سارق از چندی قبل با فریب چند نفر از زنان میانسال، میلیونها تومان از اموال آنان را به سرقت برده بود. وی گفت: رسیدگی به این پرونده با شکایت یکی از زنان ساکن مشهد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. وی در شکایت خود عنوان کرد: مدتی قبل با مرد جوانی در خیابان آشنا شدم و پس از مدتی رفت و آمد با هم قرار ازدواج گذاشتیم و حتی کارت عروسی چاپ و هتل نیز اجاره کردیم تا اینکه مرد جوان که خود را «آرش» معرفی می کرد اعتماد مرا جلب کرد و پس از اینکه به منزلم آمد و محل نگهداری پول و اشیای قیمتی را فهمید ناگهان مبلغ سه میلیون تومان پول، مقادیر زیادی طلاجات و گوشی تلفن همراه را جمعا به ارزش هفت میلیون تومان سرقت کرد و متواری شد.

وی گفت: در این میان چند شکایت مشابه دیگر نیز مطرح شد که همگی از فعالیت همان سارق حرفه ای حکایت داشت. وی افزود: کارآگاهان در ادامه با استفاده از اطلاعات شاکیان پرونده به یکی از افراد مشکوک شدند و با احتمال دست داشتن این فرد در سرقتهای اخیر محلهای رفت و آمد وی را به صورت دقیق تحت کنترل قرار دادند. تا این که وی سرانجام پس از چند روز تعقیب و مراقبت در یک عملیات ضربتی از سوی کارآگاهان پلیس به دام افتاد.

متهم پس از دستگیری خود را الف. ب معرفی کرد و به انجام چندین فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرد. وی همچنین افزود: با همدستی یک خانم که خود را خواهر من معرفی می کرد زنان میانسال را فریب می دادیم و از آنان سرقت می کردیم. در ادامه متهمه و نیز یکی دیگر از همدستان وی دستگیر شد و همگی با صدور قرار قانونی راهی زندان شدند.