آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

مراسم قرعه کشی رنگ های نامزدها در تلویزیون

مراسم قرعه کشی برنامه های مناظره و تبلیغات نامزدها با قرعه کشی چهار رنگ برای چهار نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری جهت جانمایی در جدول زمان بندی پخش برنامه های تبلیغاتی انتخابات در صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسنا، طی این قرعه کشی، رنگ قرمز برای دکتر محمود احمدی نژاد که مهدی کلهر نمایندگی او را بر عهده داشت؛ رنگ زرد برای حجت الاسلام مهدی کروبی که مرتضی الویری نمایندگی او را بر عهده داشت؛ رنگ آبی برای محسن رضایی که شهرام گیل آبادی نمایندگی او را بر عهده داشت و رنگ سبز برای میرحسین موسوی که بیژن زنگنه و احمد پورنجاتی نمایندگی او را بر عهده داشتند، انتخاب شد.

در مراسم قرعه کشی مناظره و برنامه های تبلیغی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سراج به عنوان نماینده دادستان کل کشور، شریفی راد به عنوان نماینده وزارت کشور و میرشمسی به عنوان نماینده شورای نگهبان در کنار رئیس سازمان صدا و سیما حضور داشتند.

عزت الله ضرغامی پیش از مراسم قرعه کشی گفت: این جلسه نحوه قرعه کشی در جدول هایی است که برای سیما و صدا در چهار رنگ طراحی شده است، این جدول با اصول علمی و رسانه ای برای برنامه های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری در رادیو و تلویزیون تنظیم شده است که هر کدام از رنگ ها برای یکی از نامزدها تعیین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تنظیم جدول نکاتی را در نظر گرفتیم مثلا در روز آخر تبلیغات همه نامزدها یک برنامه داشته باشند و این گونه نباشد که چون انتخابات گذشته، فقط یک یا دو برنامه روی آنتن برود.

وی همچنین گفت: برنامه قرعه کشی و چرخاندن گردونه به این شکل بود که چهار گوی وجود دارد که هر رنگ به نماینده ای که آن را دریافت خواهد کرد تعلق خواهد گرفت. تعیین رفتن به قرعه کشی نیز پیش از این جلسه صورت گرفته است.