آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

با حضور وزیر دفاع

30پروژه راداری و جنگ الکترونیکی به بهره برداری رسید

30پروژه مهم الکترونیکی، مخابراتی، راداری و جنگ الکترونیکی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آستانه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر قهرمان و پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس، 30پروژه مهم الکترونیکی، مخابراتی، راداری و جنگ الکترونیک با حضور سردار سرتیپ «مصطفی محمدنجار» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

سردار نجار در مراسم افتتاح این پروژه ها اظهار داشت: برنامه ریزی منسجم و دقیقی که در صنایع دفاعی بخصوص صنایع الکترونیک وزارت دفاع طی چند سال اخیر انجام گردیده، موجب شده است هر سال محصولات کیفی و متنوع تری توسط صنایع دفاعی وزارت دفاع در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد.

وزیر دفاع گفت: این خطوط تولیدی و محصولات جدید در زمینه جنگ الکترونیک، ضدجنگ الکترونیک، سامانه های راداری و سوناری، ناوبری هوایی و دریایی، سامانه های الکترواپتیکی، لیزری، انواع دوربین های جدید دید در شب پیشرفته و ترمال، ارتباطات نظامی و شبیه سازها (سیمولاتور) است.

بهره برداری از یک شبیه ساز پیشرفته آموزش تیراندازی

ارتش جمهوری اسلامی ایران از یک شبیه ساز تیراندازی با سلاح های سبک بهره برداری کرد.

این شبیه ساز توسط کارشناسان و متخصصان نیروی زمینی و صنایع دفاع طراحی، تحقیق و طی سه سال ساخته شده است.

این شبیه ساز تیراندازی با اسلحه های ژ-3، کلاشینکف، کلت 43/11م م و آر.پی.جی7 را پوشش می دهد و قابلیت این را دارد که سلاح های دیگری را نیز پوشش دهد که البته در این زمینه تلاش هایی در حال انجام است.

با استفاده از این شبیه ساز که قرار است 10دستگاه از آن تا پایان سال ساخته و در اختیار یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد همزمان 10نفر می توانند آموزش ببینند، در حالی که در نمونه های خارجی آن تنها سه نفر همزمان می توانند آموزش ببینند. از سوی دیگر محمدرضا نقدی معاون ستاد کل نیروهای مسلح در همایشی از آغاز ساخت جنگنده های سبک و سنگین در معاونت آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد.