آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

کروبی:زمانی رسید که اصلاحات نه دست من بود و نه دست خاتمی

مهدی کروبی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت، از اینکه گروه های اصلاح طلب «فرصت طلایی» به دست آمده در زمان ریاست جمهوری «محمد خاتمی» را از دست دادند، متاسف است.

وی با تاکید بر این که با تکرار اشتباه آن زمان یعنی «رادیکال کردن جنبش اصلاحات»، مخالف است، خاطرنشان کرد: در صورتی که به عنوان رئیس-جمهوری انتخاب شود، اصلاحات را در ایران به راه خواهد انداخت اما، به شیوه ای «معتدل» که باعث خشم مخالفان تندرو نشود.

کروبی گفت: «من تصمیم به میانه روی دارم و خط مشی معتدل را اتخاذ خواهم کرد.»

کروبی با تاسف ادامه داد: «ما قادر نبودیم از جنبش اصلاحات بهره برداری کنیم که اگر می توانستیم، امروز در این وضعیت قرار نداشتیم.»

او گفت: «علت اصلی، بی توجهی برخی از اصلاح طلبان بود. آنها یا نتوانستند و یا نمی دانستند که چگونه از آن فرصت استفاده کنند.»

کروبی تصریح کرد: «در برهه ای از زمان، جنبش اصلاحات دیگر در دستان آقای خاتمی و یا ما قرار نداشت فرصتی طلایی بود که از دست رفت.»

او با بیان این که برنامه غنی سازی جنجالی ایران «متوقف نخواهد شد»، افزود که موضوع هسته ای «در حوزه (اختیارات) من نیست و در حوزه (اختیارات) رهبر (عالی) است.»

کروبی در رابطه با تلاش های دیپلماتیک «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران، گفت: «واقعیت این است که آمریکا با ما بد کرده است و کسانی که با دیگران بد می کنند، برای برطرف کردن آن، خود باید طرح های ابتکاری خوبی ارائه کنند.»