آرشیو پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۷
اخبار کشور
۱۴

علیرضا زاکانی:سیاست خارجی اصلاح طلبان مرعوبانه بود

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب تاکید کرد که گفتمان دولت نهم اعلام کرد که این دولت سیاست بدهکارانه خارجی گذشته را به سیاست طلبکارانه فعال تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا «علیرضا زاکانی» سه شنبه در نشستی با عنوان «گفتمان اصلاحات در انتخابات 88» که در تالار مرکزی دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، با مقایسه عملکرد دولت های هشتم و نهم گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی نرخ رشد کشور در دولت نهم صعودی بوده است بطوریکه نرخ رشد در دوران سازندگی، اصلاحات و دولت نهم به ترتیب 9/4، 5/5 و 5/6درصد می باشد.

وی اظهار داشت: ارائه آمار و ارقام نادرست و غلط توسط اصلاح طلبان به مردم فقط به منظور سیاه نمایی است.

زاکانی تصریح کرد: همین آقایان مدعی که نرخ تورم در دوران مدیریتشان در دهه 60 حدود 849.درصد بود، قصد داشتند باتوم خریداری کرده و به اصطلاح خودشان «در صورتی که افراد گرسنه به بیرون ریختند» آنان را مورد ضرب و شتم قرار دهند جالب است که همین افراد امروز مدعی هستند.

وی تصریح کرد: دولت اصلاحات تعریف مشخصی از اصلاحات نداشته و ندارد و هر یک از آقایان یک تعریف خاصی از آن مطرح می کنند و سلایقشان در برخورد با مردم متفاوت است.

به گفته زاکانی گفتمان دولت اصلاحات شفاف نبود و در حوزه گفتمان انقلاب و امام(ره) نیز اصل گفتمان را منسوخ دانستند و در بخش سیاست خارجی نیز مرعوبانه عمل کردند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هاشمی رفسنجانی به غیر از احمدی نژاد از سایر نامزدهای ریاست جمهوری حمایت می کند، افزود: عدم استمرار دولت نهم و حذف احمدی نژاد از انتخابات یک اصل برای وی است. زاکانی اضافه کرد: آخرین تحلیل هاشمی رفسنجانی این است که تکثرگرایی در انتخابات موجب رسیدن انتخابات به مرحله دوم می شود و بدین ترتیب امیدوار هستند که اینگونه شانس پیروزیشان افزایش یابد.