آرشیو چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۶
ایران
۱۵

شب های کارون نورباران می شود

گروه شهرستان ها: به دنبال دعوت از یک گروه نورپرداز ایتالیایی به اهواز که شهرتی جهانی در نورپردازی اماکن باستانی در کشورهای اروپایی دارد، شب های کارون نورباران می شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اهواز به مهر گفت: پیرو کاستیلیونی، یکی از موفق ترین نورپردازانی است که موفق شده نورپردازی بعضی از اماکن باستانی چون شهر سن پترزبورگ و چندین پایتخت اروپایی را اجرا کند و در این کار بسیار موفق بوده است.

احمدرضا ساکبی گفت: براساس توافقی که با این تیم طراح ایتالیایی انجام داده ایم، مطالعات و طراحی حاشیه رود کارون و نیز 5 پل روی رودخانه و نیز پارک های شهر اهواز را مدنظر قرار داده ایم.وی در مورد شاخصه های مهم در نورپردازی رودخانه کارون گفت: مهم ترین شاخصه در نورپردازی اهواز، رودخانه کارون است که حدود 30 کیلومتر در شهر اهواز جاری است و همچنین 5 دهنه پل که بر این رودخانه نصب شده، یکی از عناصر مهم در نورپردازی محسوب می شود.ساکبی ادامه داد: با آن که کارون در خشکسالی اخیرش که در طول 80 سال اخیر بی سابقه بوده، دچار کم آبی زیادی شده است؛ اما با تمام این شرایط هنوز یکی از بی نظیرترین منظره ها را در خوزستان دارد.

وی افزود: ما می توانیم از پل ها به عنوان یک سازه مناسب برای نورپردازی و از سطح کارون برای بهره گیری از انعکاس نور در آب استفاده لازم و مطلوب را ببریم.

این نورپردازی ها براساس ملاحظات اقلیمی و آداب قومی و منطقه ای طراحی می شود و این تیم ایتالیایی به همراه ناظران ایرانی مسوول آن هستند.