آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
اخبار ورزشی
۱۳

عنایت ضمن انتقاد نسبت به اظهارات مسئولان سازمان لیگ: داور متخلف باید مادام العمر محروم شود

رئیس کمیته داوران ضمن انتقاد نسبت به اظهار نظرهای شتابزده مسئولان لیگ در خصوص معرفی داوران متخلف تاکید کرد: داوران، عضو سازمان لیگ نیستند که نظیر بازیکنان موظف به رعایت منشور اخلاقی باشند.

مسعود عنایت ضمن بیان این مطلب با انتقاد از نحوه اعلام محرومیت یک داور و کمک داور لیگ بدون اطلاع کمیته داوران اظهار داشت: برخورد با داوران متخلف و محرومیت آنها از صحنه داوری فوتبال کشور اقدامی پسندیده و منطقی است ولی نحوه مطرح کردن آن به هیچ وجه سنجیده و معقول نبوده است.

عنایت اضافه کرد: طرح اینگونه تخلفات در جامعه داوری جز ایجاد ذهنیت و اتهام به داوران فوتبال کشور سود دیگری ندارد و متاسفانه طی چند روز اخیر این مسئله به دستاویزی برای برخی فرصت طلبان تبدیل شده تا جامعه پاک داوری را مورد انواع اتهامات قراردهند و داوران فوتبال کشور را دچار تشویش و نگرانی کنند.

رئیس کمیته داوران تصریح کرد: مسئولان سازمان لیگ قبل از آنکه جرم داوران ثابت شود، درباره محرومیت اظهار نظر کرده اند که اینگونه صحبت ها جز ایجاد ذهنیت منفی جامعه نسبت به داوران فوتبال کشور و زیر سوال رفتن زحمات خالصانه آنها نخواهد بود. بنده معتقدم هر داوری در هر درجه و مقامی که دچار تخلف و فسادی می شود باید از صحنه داوری فوتبال کشور مادام العمر محروم شود ولی هوچی گری و جنجال سازی نمی تواند کمکی به سالم سازی جامعه داوری فوتبال کشور کند.

عنایت یادآور شد: اگر داوران لیگ مرتکب تخلفی شده باشند مسئول رسیدگی به آن کمیته انضباطی است و مراجع ذیصلاح هستند تا پس از اثبات جرم متناسب با تخلف صورت گرفته درباره فرد متخلف اعلام رای کنند ولی متاسفانه برخی مسئولان سازمان لیگ قبل از اثبات جرم به داوران اتهام زده اند که تصور نمی کنم این رو یه مناسبی در برخورد با تخلف داوران باشد.

رئیس کمیته داوران در پایان تصریح کرد: کمیته داوران کاملامستقل است و عضو سازمان لیگ نیست که نظیر بازیکنان ملزم به رعایت منشور اخلاقی باشد. داور نظیر یک قاضی خود را اخلاقا موظف به رعایت اصول و چارچوب هایی می داند و داوری که از این اصول عدول کند جایی در جامعه داوری نخواهد داشت.