آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
شهرستان ها
۱۱

بهره برداری از نخستین موزه خصوصی در اصفهان

نخستین موزه خصوصی در اصفهان به بهره برداری رسید.

علی حسین پناه موسس موزه با اشاره به حمایت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و انجمن موزه داران اصفهان در برپایی این موزه گفت: در این موزه افزون بر 25 هزار قطعه شیء نفیس و ارزشمند جمع آوری شده است.

وی افزود: اشیای سفالی نزدیک به سه هزار قطعه مربوط به 6 هزار سال پیش، مجموعه صوتی و تصویری از جمله 854 رادیو، بیش از 100 گرام، 35 گرامافون، ضبط صوت، تلویزیون، انواع سکه، ساعت های مچی ایرانی و روسی، کتب خطی با بیش از 30 مجموعه، انواع لوازم آشپزخانه و 68 نوع سماور در این موزه گردآوری شده است.

«حسین پناه» با بیان اینکه بیش از 40سال است که مشغول جمع آوری این مجموعه عظیم است، گفت: مجوز این موزه در سال 84 صادر شده است.

وی با اشاره به کافی نبودن فضای موزه تصریح کرد: بسیاری از اشیای قیمتی به موزه انتقال داده نشده است به همین منظور به صورت دوره ای اشیای قیمتی هر ماهه تعویض خواهد شد و در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

«حسین پناه» هدف از جمع آوری این مجموعه عظیم از اشیای قیمتی و قدیمی را احیای فرهنگ غنی ایرانیان بیان کرد و گفت: همه آثار هنرمندان اصفهانی در این موزه به نمایش گذاشته می شود.