آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۸
شهرستان ها
۱۱

اختصاص 150 میلیارد ریال تسهیلات برای خوداشتغالی جوانان قزوین

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان قزوین اعلام کرد: در دومین سفر هیئت دولت مبلغ 150میلیارد ریال تسهیلات برای خوداشتغالی جوانان این استان اختصاص یافت.

علی ایمانی با اعلام این خبر افزود: توزیع این اعتبارات به صورت شهرستانی و براساس جمعیت و نرخ بیکاری مناطق انجام می شود.

وی ادامه داد: افرادی که متقاضی استفاده از تسهیلات خوداشتغالی هستند ضمن داشتن مهارت باید دوره های آموزشی کارآفرینی را برای حضور در بازار کسب و کار بگذرانند.

وی افزود: دوره های آموزشی 72 ساعت است و هیچ گونه شهریه ای از کارآموزان دریافت نخواهد شد.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان قزوین اظهار داشت: همه هزینه های برپایی کلاس های کارآفرینی را موسسه کار و تامین اجتماعی وابسته به وزارت کار پرداخت می کند.

ایمانی گفت: دوره های آموزشی کارآفرینی به دو صورت استانی و کشوری بازرسی و نظارت می شود که در بعد استانی توسط مجموعه سازمان کار استان و در بعد کشوری بازرسان موسسه کار و تامین اجتماعی وزارت کار بر روند امور و آموزش کلاس های کارآفرینی نظارت دارند.

وی یادآور شد: آموزش کلاس های کسب و کار و کارآفرینی در استان قزوین نسبت به استان های دیگر دیرتر آغاز و با توجه به برنامه ریزی ها و زیربنای این کار در استان این دوره آموزشی با کیفیت برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان قزوین، تصویب احداث استخر کارگران تاکستان با 20میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی را از دیگر مصوبات سفر دوم هیئت دولت در استان قزوین عنوان کرد.

گفتنی است رئیس جمهوری و هیئت دولت 16 و 17 اردیبهشت ماه امسال در دومین دور از سفرهای استانی خود 160 مصوبه برای عمران و آبادانی استان قزوین تصویب کردند.