آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
اقتصادی
۴

زیرکچیان زاده خبر داد: آغاز دور جدید مذاکرات گازی ایران و هند در تهران

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از آغاز دور جدید مذاکرات گازی با شرکتهای هندی برای توسعه میدان گازی فرزاد B در خلیج فارس خبر داد و اعلام کرد این مذاکرات ظرف هفته جاری در تهران برگزار می شود.

محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت مذاکراتی گازی صورت گرفته با شرکتهای هندی برای توسعه میدان فرزاد B، گفت: دور جدید مذاکرات با طرف هندی هفته جاری در تهران برگزار می شود. وی با بیان اینکه پیش از این مجوزهای توسعه میدان گازی فرزاد B از دولت اخذ شده است، تصریح کرد: هم اکنون از سوی کنسرسیوم هندی پیشنهاد کاملی در بخش های مالی، سرمایه گذاری و فنی به شرکت نفت فلات قاره ایران ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر اینکه پیش بینی می کنیم در مذاکرات اخیر توافق هایی در بخش های مالی و سرمایه گذاری بین 2 طرف انجام شود، بیان کرد: با توسعه فاز یک میدان فرزاد B روزانه یک میلیارد و یکصد میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور در منطقه خلیج فارس افزوده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول پیش از این شرکتهای هندی طرف مذاکره پیشنهادی را مطرح کرده اند که گاز تولیدی این میدان به ال ان جی تبدیل و سپس به هند صادر شود.

زیرکچیان زاده با یادآوری اینکه تاکنون میزان سرمایه مورد نیاز برای توسعه فاز یک میدان گازی فرزاد B نهایی نشده است، خاطر نشان کرد: اما طرف هندی پیشنهادی بین 4 تا 5 میلیارد دلار را برای توسعه فاز اول این میدان ارائه کرده است.