آرشیو یکشنبه ۴ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۶۷۶۰
شهرستان ها
۱۶

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس: ازدواج 800 نفر از فرزندان شاهد استان فارس

شیراز-خبرنگاررسالت:

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران استان فارس گفت: همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) 800 نفر از فرزندان شاهد در چهارم مرداد ماه امسال جشن ازدواج برگزار می کنند. عبدالله اسکندری در یک نشست خبری افزود: زوج های جوان قبل از ازدواج به مراکز مشاوره در شهرستان های آباده، جهرم، فسا، مرودشت، کازرون و شیراز مهارت های زندگی، آموزش، عاطفی، اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار خدمات دهی به ایثارگران و فرزندان شاهد طی چهار و پنج سال گذشته تاکنون افزایش داشته است گفت: به جانبازان بالای 50 درصد و فرزندان شاهد نیز هدیه و وام ازدواج تعلق گرفته است.

اسکندری همچنین یادآور شد: از سه ماه گذشته تاکنون جانبازان زیر 25درصد و فرزندان شاهد عضو تعاونی مسکن مهر شده و به آنها مسکن واگذار می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه اظهار داشت: استان فارس با داشتن 37هزار جانباز، دو هزار و 200 آزاده و چهار هزار و 600 شهید بعداز تهران، خراسان و اصفهان رتبه چهارم کشوری را از لحاظ آماری به خود اختصاص داده است.

در این نشست خبری رئیس مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز مهمترین اهداف جشن بزرگ ازدواج فرزندان شاهد را حفظ صیانت از خانواده ایثارگران از طریق تحکیم خانواده و بهداشت جسمی و روحی دانست.

اقدس منوچهری از برگزاری پنج کارگاه آموزشی در گروه های سنی مختلف برای زوج های جوان خبر داد و افزود: در استان حدود 40مددکار و 50 نفر مشاور در مراکز مشاوره ازدواج، تحصیلی، روان درمانی و روان پزشکی به صورت رایگان مشغول آموزش هستند.